تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

سنگین‌ترین شکست کی‌روش در حساس‌ترین بازی/ چرا تیم ملی ایران از ژاپن باخت؟

سنگین ترین شکست ایران در دوره فعالیت کارلوس کی‌روش در ایران در بدترین روز ممکن رقم خورد درست یک گام مانده به خط پایان جایی که همه انتظار صعود تیم ملی به فینال را می کشیدند.

سنگین‌ترین شکست کی‌روش در حساس‌ترین بازی/ چرا تیم ملی ایران از ژاپن باخت؟

رویداد۲۴ دیدار ایران و ژاپن در شرایطی به پایان رسید که خبرنگاران حاضر در جایگاه ورزشگاه بن زاید هنوز نمایش ضعیف ایران مقابل حریف جوان و باطراوت خود را باور نمی کنند. این بدترین نمایش ممکن از طرف تیمی بود که پیش از این مسابقه به عنوان مدعی اصلی جام دیدارهای پرگلی را به ثبت رسانده بود.

وقتی با خبرنگاران ژاپنی صحبت می کردیم آنها این نتیجه را یک سورپرایز ارزیابی می کردند و البته بازی سازماندهی شده تیم خود را عامل پیروزی می دانستند؛ اما شکست تیم ملی فوتبال ایران با گلی پایه گذاری شد که در شرایط عادی نباید اتفاق می افتاد. لحظه ای که حسین کنعانی زادگان در مواجهه با بازیکن به جای ادامه بازی به سمت داور رفت تا مهاجم زمین خورده ژاپن را جریمه کند و با این تصمیم پورعلی گنجی، احسان حاج صفی و یک بازیکن دیگر را به سمت داور کشاند. این در حالی بود که چپ پای گریزپای ژاپن توپ را در نزدیکی خط کرنر مهار کرد و با ارسال آن روی دروازه گل اول را ناباورانه ثبت کرد.


این گل به دلیل روحیه پرخاشجوی تیمی به ثمر رسید که همواره به تصمیمات داوری اعتراض می کند کمااینکه در اغلب مسابقات شاهد جنگ بین کارلوس کی روش و داور چهارم و داور وسط مسابقه بوده ایم. اما اگر 4 سال پیش اتفاق نظری به خطای داور استرالیایی بنجامین ویلیامز وجود داشت این بار هیچ کس داور را مقصر شکست ایران نمی داند بلکه روحیه اعتراض به داوری و پرخاشگری را می شود به عنوان فاکتور اصلی شکست ایران ارزیابی کرد.

نکته دیگر اینکه در لحظه اعلام پنالتی اگرچه داور به تصمیم خود مصر بود اما شاید اگر بازیکنان ایران اصرار به اعتراض به او نداشتند وقتی که اتاق وی ای آر او را برای بازبینی به سمت مانیتور دعوت کرد ممکن بود نظرش تغییر کند اما اعتراض مداوم بازیکنان ایران به داور در نهایت کار خود را کرد.

جالب اینکه در پایان مسابقه تنی چند از بازیکنان به جای بازی با حوصله و تلاش برای جبران یکی از گل های خورده روی به حرکات رزمی و درگیری با بازیکنان ژاپن آورده بودند و این مساله به از بین رفتن بیشتر تمرکز ایران کمک کرد.

اتفاقی که در نهایت منجر به گل سوم ژاپن و حذف نه چندان آبرومندانه تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت های آسیا شد. با این تفاسیر می شود گفت فقدان روحیه حرفه ای گری و جاری شدن روحیه مخاصمه جویانه سرمربی تیم ملی بر تیم با استعدادی که در دست داشت از عوامل اصلی شکست امروز تیمی بود که با خونسردی 90 دقیقه مقابل ما فوتبال بازی کرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
1
0
جرا هروقت می بازیم یه تحلیل وتوجیه میآوریم نه به آن تعریف ها ونه باین باخت آخ گل زدن به یمن وعمان وامثال این تیمها خیلی کار شاقیه انها که تیم نبودن چرا به ژاپن گل نزدیم اینها فقط فوتبال خوب را با پول میبینند .همه گفتن ایران برنده است ولی ژاوی گفت ژاپن برنده است این همه میدانستن ولی عرق ملی بود که حرفی نمی زدند بنظرم این تیم فقط طبل تو خالیه ولی جیب پر کن بظرتان استعداد یابی خیلی خوبه نه والا تا پارتی هست همین که هست
mm
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
1
0
شعور نباشد جون در عذابه
پیمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
0
1
جایی که همش پارتی بازی باشه نه تنهافوتبال بلکه اون جامعه کلا به هیچ جایی نمیرسه
همونطور که داریم میبینیم هیچ نیستیم هیچ فقط حرف وشعار....
عیارفوتبال ایران دربازی عراق مشخص شد به زور مساوی گرفتیم حالا توقع داشتین ژاپن روببره!!!
کیروش که هیچ یورگن کلوپ،زیدان، گواردیولا ووووهم بیان بهترازاین نمشیم
فقط لطفا گهگاهی تقلیدکنید
تقلید ازهمین قطری ک یک بیستم ایران نیست
تقلید ازاسپار
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
وقتی که داور سوت بزند بازی متوقف می شود چرا بدون سوت زدن بازی را متوقف کردند و همگی به سر داور ریختند چون فکر کردند خطا شده است اگر این طور هم بود باز هم هیچ وقت نباید بازیکنان پست خودشان را ترک کنند و دفاع از دربازه را رها کنند تا مهاجم ژاپنی مشکلی برای گل زدن نداشته باشد .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
تیم ژاپن یک تیم بسیار باهوش و حیله گر است مثلا الکی خودشان را زمین می اندازند تا خطا بگیرند داور را فریب دهند پس نباید هیچ وقت بازیکنان چشمشان را از حریف بردارند حتی بهتر بود که توپ را بیرون می زدند تا بازیکن ژاپنی نتواند خودش را به ان برساند و توپ را به طرف دروازه بفرستد بازیکنان در خط دفاعی ژاپن می توانستند با پاس کاری هوشمندانه به تیم ژاپن گل بزنند اما زیاد تک روی کردند و فراموش کردند که فوتبال یک ورزش تیمی است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
بازی تیم ژاپن اینگونه بود که توپ را سریع از خط دفاعی خودش دور می کرد تا خطر گل خوردن را بکاهد و در خط دفاعی ایران توپ را با پاس کاری منظم نگه می داشت پس بیشتر مالکیت تیم ژاپن در خط حمله خودش بود و توانست با پاسکاری منظم به ایران گل بزند زیرا خط دفاعی ایران بدون نظم بود و نمی توانست منافذ نفوذ را ببندد.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
0
0
یکی از دلایل شکست ایران نداشتن امادگی ذهنی بود با یک بار گل خوردن نباید بازی را رها کرد باید با نظم و دقت بازی را ادامه داد اما به صورت گروهی نه انفرادی.اگر با نظم بازی می کردند و اشتباه نمی کردند ولی می باختند می گفتم اشکال ندارد تلاش خود را کردند اما بی تجربه بودند و ژاپن را نمی شناختند که چقدر فریبکار هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
تیم قطر بازی ایران و ژاپن را کاملا انالیز کرده بود دقت می کردید وقتی به بازیکنان ژاپن در خط دفاع خودشان نزدیک می شدند توپ را به بیرون می زدند و توپ را سریع از خط دفاع خودشان دور می کردند و در خط دفاع ژاپن پاس کاری می کردند و خط دفاع انها کاملا فشرده و منظم بود و این دلیل بردشان بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
دروازه بان باید در مقابل مهاجم حریف طوری قرار بگیرد که جلوی او را سد کند اما دروازه بان ایران خیلی جلو امد و دروازه را رها کرد و مهاجم ژاپنی به دروازه خالی گل زد در گل سوم هم دروازه بان خود را زمین انداخت و بازیکن ژاپنی توپ را هوایی زد و گل شد در حالی که او نباید خود را زمین می انداخت بلکه توپ را ایستاده مهار می کرد و اگر زمینی می زد با پا مهار می کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
0
0
مشکل تیم ملی ایران این است که وقتی می بازیم به جای مشخص کرن علت واقعی شکستمان دلایل واهی و پرتی را می گوییم و شکستمان را توجیه می کنیم و سعی نمی کنیم نقاط ضعفمان را برطرف کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
هیچ تیم فوتبالی را کنار ندارم که بدون سوت داور ,بازی را متوقف کرده و به سر داور بریزند و تیم مقابل را مفتی صاحب پیروزی کنند این خیلی درناک است و هیچ وقت از یاد من و ملت ایران این شکست نخواهد رفت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
کار کیروش با تیم ملی ایران شبیه کار کشتی گیران بود اول بلندمان کرد و بعد با تمام قدرت به زمینمان زد و داغون شدیم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
0
در فوتبال باید نقاط ضعف ژاپن را تشخیص می دانند و از انها نهایت استفاده را می کردند و دفاع و حمله باید پیوسته باشد و باید شوت با دقت به طرف دروازه زده شود عین نشانه روی کردن باشد و همچنین باید با سرعت باشد طوری که فرصت به حریف داده نشود که توپ را بگیرد پاس کاری با دقت باشد و لو نرود نباید هیچ وقت چشم از حریف برداشت و زودتر از حریف باید عکس العمل نشان داد
نظرات شما
پیشخوان