تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

منشاء بوی نامطبوع تهران مشخص شد/ پلاسکو و آتشفشان دماوند تبرئه شدند!

استاندار تهران از افتتاح ۱۱۱۳ پروژه با اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومان در سطح استان تهران و در ایام دهه مبارک فجر خبر داد.

رویداد۲۴انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت: یک هزار و ۱۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این ایام به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه‌ها شامل ۲۲۹ تخت بیمارستانی، بزرگترین مرکز گل و گیاه در ورامین با ۵۹ هزار و ۳۳۳ متر مربع گلخانه، بوستان‌های روستایی، هتل، فضاهای گردشگری، ۲۷۶ کلاس درس، و مجتمع فرهنگی ورزشی خواهد بود. همچنین پروژه‌های میلیاردی نیز در سطح استان کلنگ زنی خواهد شد. البته اتصال خط شش مترو به اسلامشهر با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان و همچنین قطار شهری تهران پردیس نیز آغاز خواهد شد. ساخت منازل فاز پنج و شش شهرستان پردیس هم در این مدت آغاز خواهد شد.

استاندار تهران از تحویل ۵۰۰۰ واحد مسکونی مهر به متقاضیان در بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) خبر داد و افزود: این ۵۰۰۰ واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر امروز به متقاضیان تحویل خواهد شد.

وی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه حمل و نقل ریلی، گفت‌: ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در تهران وجود دارد که باید ظرف مدت پنج سال نوسازی این ناوگان محقق شود. تلاش خواهیم کرد با توسعه حمل و نقل ریلی همانند اتصال خط شش مترو به اسلامشهر این مهم را محقق کنیم. بی تردید در نقاطی که امکان استفاده از سطح وجود داشته باشد از قطار شهری استفاده خواهیم کرد. در حقیقت تفاوتی میان قطار شهری و مترو وجود ندارد و تنها هزینه مترو بیشتر خواهد بود.

وی در خصوص سرانه تخت بیمارستانی در استان تهران نیز تصریح کرد: در کشور به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۱۶ تخت بیمارستانی وجود دارد، اما در شهرستانهای استان تهران به ازای هر ۱۰ هزار نفر شش تخت بیمارستانی وجود دارد؛ اما با برنامه‌ریزی انجام شده به زودی ۱۰۰۰ تخت در شرق و ۱۰۰۰ تخت دیگر در غرب تهران به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین در شهرستانهای ملارد، اسلامشهر، شهریار، ورامین نیز بیمارستان‌هایی در دست احداث داریم. در سال ۹۸ حدود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی به بهره‌برداری خواهد رسید و در آینده ۱۹ بیمارستان در استان تهران احداث خواهد شد.

استاندار تهران درباره مناسب سازی معابر برای معلولان نیز خاطرنشان کرد: نه تنها برای معلولان، بلکه برای همه کسانی که آسیب موقتی دیده اند و همچنین خانم‌های باردار باید این مناسب سازی صورت بگیرد. در بعد کلان در این حوزه عقب هستیم و دستگاه‌های دولتی اهتمام جدی را به خرج نداده اند.

وی در خصوص منشأ بوی نامطبوع هفته‌های گذشته تهران نیز اضافه کرد: کار علمی صورت گرفت و سنجش آلاینده‌ها نیز انجام شد در همان زمان در منطقه یافت آباد شاهد انتشار مقدار زیادی بو نسبت به سایر دیگر مناطق انتشار گاز CO۲ بودیم که دارای منشأ سولفوره است. تنها موادی که بیشترین بررسی‌ها را به خود نشان داده است ماده "مرکاپتان" بود که در صنایع پلاستیک سازی و گازرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نهایتاً گزارش محیط زیست و شهرداری تهران منشأ بو را به این ماده شیمیایی نسبت داد و سایر موضوعات همچون چاه پلاسکو، فاضلاب و فعالیت گسل‌ها و آتشفشان دماوند همگی رد شد. آن چه که در حال حاضر نسبت به آن نگران هستیم بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) است. قسمت شمالی این اتوبان کشتارگاهی وجود دارد که پساب آن به صورت غیر استاندارد وارد محیط می‌شود و گاوداری‌ها و چرم سازی‌های اطراف آن نیز آلاینده هستند. ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.

وی در خصوص تعداد حاشیه نشینان استان تهران نیز، گفت‌: آمار مشخصی از تعداد حاشیه نشینان استان وجود ندارد، اما در هنگام دادن دفترچه بیمه سلامت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دفترچه دریافت کرده‌اند که تخمین می زنیم همین تعداد حاشیه نشین در استان وجود داشت، اما ممکن است تعداد آنها امروز افزایش یافته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان