تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
وزیر کشور:

نباید به اسم شرایط سخت، مردم را در «شرایط سخت» بگذاریم

وزیر کشور تاکید کرد: ما نمی‌توانیم به اسم اینکه شرایط سخت و دشوار است اقداماتی انجام دهیم که مردم ما خدایی نکرده در شرایط سختی قرار بگیرند.

نباید به اسم شرایط سخت، مردم را در «شرایط سخت» بگذاریم

رویداد۲۴ عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در گردهمایی بزرگ فعالان مشارکت اجتماعی کشور، اظهارداشت: در چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در طول این سال‌ها فراز و فرود‌های زیادی داشتیم. 

وزیرکشور یادآور شد: به لطف خدا امروز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، آنچه مهم است اینکه در مسیر آرمان‌های امام(ره)، انقلاب و شهدا و تحت امر رهبر معظم انقلاب به وظایف خود و میثاق مان با شهدا عمل می‌کنیم. 

وی ادامه داد: آنچه می‌توانیم به عنوان جمع بندی در این چهل سال ارایه کنیم اینکه، تمام تلاش‌های دشمنان در سایر حوزه‌ها و هرکاری که می‌توانستند نسبت به این انقلاب انجام دهند را کرده اند وناکام مانده اند.

وزیر کشور تصریح کرد: امروزه دشمنان نظام و انقلاب، همه عداوت‌ها وکینه‌ها و اقداماتی که برای تضعیف اسلام و انقلاب در زمان پیروزی انقلاب اسلامی داشتند در قالب جدید در دستورکار قرار داده اند. از تحریم اقتصادی گرفته تا تهدید نظامی و رسانه هایشان هم جنگ روانی علیه ما به راه انداختند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند ملتی که ۴۰سال روی پای خودایستادند، وضعیت شان هممانند ۴۰سال قبل نیست و باز به ایستادگی خود ادامه خواهند داد. 

وی با بیان خاطره‌ای از زمان مسئولیت خود در دوران جنگ عنوان کرد: در آن زمان، جوانان تنها دو هفته برای حضور در جبهه آموزش می‌دیدند و ما در شرایط بعد از انقلاب قرارداشتیم و کشور باتوطئه‌های مختلفی روبرو بود، در این شرایط جنگ را اداره کردیم و جوانان مان را در مواجهه باتمام دشمنانی که علیه ما صف آرایی کرده بودند، متحدکردیم. 

وزیر کشور تاکید کرد: امروز بعد از ۴۰سال وقتی مسیر قبلی را می روند و باید بدانند ما در همان جیگاه قبلی نیستیم. یک سوال مطرح است که چرا با ما درگیرند؟ آن‌ها می‌گویند شما نباید به سلاح‌های استراتژیک، انرژی هسته‌ای و موشک‌های بالستیک مسلح شوید. 

به گفته وی، آن‌ها به ما می‌گویند چرا وارد‌ تکنولوژی شدید؟ چرا در منطقه تاثیر گذارید؟ آن‌ها در هیچ کشوری منطقه موفق نشدند، لذا می‌گویند شما چرا در ائتلاف‌های بین المللی وارد می‌شوید؟ 

رحمانی فضلی بیان کرد: ما طبق آموزه‌های دینی معتقد به تهاجم و عملیات نظامی علیه هیچ کشوری نیستیم، ولی آن‌ها در طول این چهل سال و اخیرا در مواجهه با ما از هیچ نیرنگ و حربه‌ای فروگذار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی محتوای رسانه‌های غربی در زمانی که در صداوسیما مسئولیت داشتیم متوجه شدیم یکی از پرتکرارترین واژه‌های آن‌ها شاید انقلاب اسلامی است، افزود: که در کنار آن قول‌های چند ماهه می‌دادند که انقلاب را نابود کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: ملت ایران باعقبه چند ساله فرهنگی، علمی و تمدنی، توفیقات ملی و دینی و با اراده، خیلی از مشکلات راپشت سر گذاشته ایم.

رحمانی فضلی بیان کرد: ما نمی‌توانیم به اسم اینکه شرایط سخت و دشوار است اقداماتی کنیم که مردم ما خدایی نکرده در شرایط سختی قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: ماحرف مان این است می‌خواهیم روی پای خود بایستیم آن‌ها به چه حق می‌خواهند این استقلال و نظام و مردم رادچار خسران کنند؟ 

وزیر کشور تاکید کرد: ما در چهل سالگی انقلاب می‌توانیم روی پای خود بایستیم و به همه جواب دهیم آنهم با تکیه بر همین مردم که همواره روی پای خود ایستاده اند. 

رحمانی فضلی بیان کرد: بدون مشارکت واقعی مردم هیچ کاری پیش نمی‌رود. مشارکت یک مساله ذاتی برای انسان است، ما فقط باید این مناسبات را در جهت افزایش ظرفیت‌های ملی، دینی، انقلابی، استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: هیچ دولتی قادر نیست بدون توجه به تشکل‌ها در انواع مختلف، پیشرفت داشته باشد. یکی از سیاست‌های اصلی دولت فعلی این بود که مشارکت‌های مردمی باید سازماندهی و گسترش یابند. 

وزیر کشور تاکید کرد: خود شما باید در توانمدسازی، آموزش و مشارکت تان پیشرو باشید و دولت‌ها در پس شما حرکت کنند. 

رحمانی فضلی بیان کرد: سازمان اجتماعی سازمانی است که رهبر معظم انقلاب پیشنهاد تشکیل آن را دادند. ایشان منابع، اولویت ها، موضوعات را خودشان پیشنهاد کردند. ایشان توجه بسیاری به مشارکت‌ها و معضلات اجتماعی و دغدغه‌های مردمی دارند. 

وزیر کشور تاکید کرد: این توانمندی‌ها و پیشرفت‌ها در حوزه مشارکت‌های مردمی و حضور احزاب وگروه‌های مختلف مردمی، پس از انقلاب در کشور ایجاد شده است. قبل از انقلاب یک حزب رستاخیز و مجلس بودند که دستوری اداره می‌شدند. 

وی گفت: شرایط اجرای شئونات مختلف دموکراسی، مردمسالاری، خوداکتفایی پس از انقلاب در اوج شرایط تحریم جنگ، مقاومت و اعمال نفوذ رژیم صهیونیستی و عرب‌های مرتجع منطقه در کور اجرایی شد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: آخرین کار دشمنان ما پرورش گروه‌های تروریستی در کشور‌های منطقه بود تا ما را به عنوان دولتی افراطی نشان دهند که در این مسیر نیز راه به جایی نیردند. 

وزیر کشور عنوان کرد: مسایل اقتصادی از موضاعات مهم است و روی ما فشار زیاد است و اگر باهمکاری مردم بتوانیم تمام امکانات را پای کار بیاوریم به موازات جلسات منسجم اقتصادی سران کشور، حتما موفق خواهیم شد. 

وی بیان کرد: اگر همگی دست به دست هم دهیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد. امسال در چهل سالگی انقلاب اسلامی، در سال پختگی و استفاده از تجرییات برای طی پر از موفقیت مسیر آینده هستیم. 

رحمانی فضلی اضافه کرد: هر چه بیشتر به مردم اهمیت و شخصیت دهیم و بر مسیر افزایش مشارکت‌های عمومی و توانمندی‌های مردمی بیفزاییم؛ بر همه مشکلات فائق خواهیم شد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رحمانی فضلی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان