تاریخ انتشار: ۱۳:۰۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

مدیرعامل شستا: در ارتباطات راهبردی به تمام وجوه «شفافیت» توجه شود

نشست شورای مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه شستا با حضور محمد رضوانی فر مدیرعامل، روزبه کردونی مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی در محل این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل شستا: در ارتباطات راهبردی به تمام وجوه «شفافیت» توجه شود
رویداد۲۴ رضوانی فر در این نشست ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: هر سالگرد تولد فرصتی است برای تغییر و بهبود و اصولا به همین علت به انسان‌ها در سالگرد تولدشان تبریک گفته می‌شود. نوروز نیز از این جهت که تغییر فصل همراه با تغییر سال اتفاق می‌افتد، عید بزرگ ما ایرانیان است. جالب آنکه دعای نوروز هم مبتنی بر تغییر از حالی به حال بهتر است. «یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال».
 
رضوانی فر در ادامه افزود: «سالگرد تولد انقلاب در چهل سالگی آن فرصتی برای تغییر است. تغییر در نگرش‌های ما، در برنامه ریزی ما و در گام برداشتن به سمت آینده روشن تر. من این چهل سالگی را به این قرینه به شما همکارانم در ادارات روابط عمومی، همه علاقمندان به انقلاب اسلامی و هموطنان عزیز تبریک می‌گویم.».
 
مدیرعامل شستا در ادامه با اشاره به پشتوانه نظریِ خط مشی برگزیده شده توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اداره این وزارت خانه به موضوع «شفافیت» به عنوان یکی از محور‌های این خط مشی پرداخت و گفت: «ادارات روابط عمومی در شرکت‌های تابعه باید در زمان ایجاد ارتباطات راهبردی به شفافیت به عنوان یک مقوله صرفاً شکلی نگاه نکنند. باید به تمام وجوه شفافیت در اداره بنگاه‌های اقتصادی و تجاری شستا توجه شود.»
 
مدیرعامل شستا در ادامه سخنان خود در جمع مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه به نکاتی همچون لزوم توجه به روابط عمومی درون سازمانی، همسویی و هماهنگی شرکت‌های تابعه در تبلیغات، توجه به همه اجزاء فعالیت در حوزه روابط عمومی، ضرورت شناخت کامل روابط عمومی‌ها از محصولات و فعالیت‌های شرکت‌های خود، توازن در استفاده از ابزار‌های ارتباط جمعی، رعایت شئونات اخلاقی و حرفه‌ای در تبلیغات و ارتباطات، توجه مناسبت‌های ملی و مذهبی جامعه، رعایت خطوط قرمز در ارتباطات با فعالیت‌های رسانه‌های بیگانه، امیدآفرینی با توجه به شرایط عمومی، دور شدن از فضا‌های سیاسی و انتخاباتی در سال آینده پرداخت.
 
کردونی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به تشریح سیاست‌های کلی وزارتخانه در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در شرایط کنونی پرداخت و گفت: «ما در روابط عمومی سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها باید جزو وفاداران به نظام و دولت در شرایط خاص امروز باشیم. ما در روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه شستا باید خود را با چهار واقعیت تطبیق بدهیم. اول فهم شرایط تحریم، دوم فهم فشار‌ها بر دولت، سوم فهم وزیر جدید سیاست‌ها و اولیت‌های ایشان و فهم سیاست هاى مدیرعامل جدید شستا»
 
کردونی در ادامه افزود: «در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ما حق نداریم با ریخت و پاش و اسراف روی اعصاب مردم راه برویم. به همین جهت استفاده از روش‌های کم هزینه و در عین حال جذاب و فراگیر در بزرگداشت انقلاب اهمیت دارد. باید بدانیم که دوره تریبون مرکزی در تبلیغات و ارتباطات جمعی تمام شده است. باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی برای بزرگداشت انقلاب و انتقال سیاست‌ها و رویکرد‌های دولت و وزراتخانه استفاده کرد.»
 
حسن محمدی مشاورمدیرعامل و مدیرجدید روابط عمومی شستا نیز در این نشست، گفت: «ما در مجموعه روابط عمومی‌ها باید باور کنیم که شستا حق الناس است و بر همین اساس برای فعالیت‌های خود برنامه ریزی کنیم. در اداره روابط عمومی شستا تلاش خواهیم کرد با کمک شما عزیزان «شفافیت» و «پاسخگویی» را به عنوان شعار‌های محوری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سرلوحه اقدامات خویش قراردهیم. ما وظیفه خود می‌دانیم با همدلی نگاه‌های منفی به شستا را از این مجموعه عظیم دور کنیم.»

محمدی در ادامه افزود: «امروز روابط عمومی‌های شستا باید پیشانی مقابله با تهدید‌هایی نظیر تحریم‌ها باشند. ما روابط عمومی‌ها به عنوان خاکریز اول جنگ اقتصادی در یک مجموعه اقتصادی باید خطوط تبلیغات و جنگ رسانه‌ای طرف مقابل را شناسایی و متناسب با آن برنامه ریزی و حرکت کنیم.»
 
مدیر روابط عمومی شستا در ادامه افزود: «امروز طرف مقابل در تبلیغات رسانه‌ای از کارشناسان تحریم ایران در وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان چریک‌های کت و شلوارپوش یاد می‌کنند. در این شرایط طرف مقابل دیگر با اسلحه به جنگ ما نیامده پس ما نیز باید با شیوه‌های متناسب با روش دشمن در این جنگ عمل کنیم.»
 
شایان ذکر است در این مراسم ضمن تقدیر از محمدعلی بنیادی مدیر سابق روابط عمومی شستا، حسن محمدی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی به همکاران شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه معرفی شد.
نظرات شما
پیشخوان