تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی:

برازنده مشهد نیست که مرکز اسناد نداشته باشد

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: برازنده مشهد نیست که مرکز اسناد کاملی نداشته باشد.
رویداد۲۴  اشرف بروجردی امروز (دوشنبه، ۱۵ بهمن‌ماه) در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات این کتابخانه اظهار کرد: یک کتابخانه ملی در کشور بیشتر نداریم که مرکز ثقل و مخزن دانشی است که در ایران و جهان به وجود می‌آید و ما می‌توانیم آن را آن‌جا نگه‌داری کرده و در اختیار طالبان علم قرار دهیم.

او ادامه داد: خواهش ما این است که کتابخانه به عنوان مرجع علمی در کشور و به عنوان پایگاهی که منابع علمی را در اختیار دارد، محل تضارب آرا و اندیشه‌ها باشد. آن‌چه از کتابخانه‌ها انتظار است، این است که اصحاب فرهنگ و اندیشمندان که کم هم نیستند، بتوانند باور‌ها و اندیشه‌های خود را در این مکان عرضه کنند و در اختیار دیگران قرار دهند تا از این‌ها برای توسعه علم در کشور مدد گرفته شود. در برنامه و چشم‌انداز ۱۴۰۴ آن‌چه به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی به‌شمار می‌رود، این است که جمهوری اسلامی بتواند در منطقه در حوزه علم دومین باشد.

بروجردی خاطرنشان کرد: چنین رویکردی نیازمند همراهی برای ظهور و بروز این مساله است. خواهش ما از این مجموعه‌ای که افتتاح شده این است که اتاق‌هایی تعبیه شود و روزانه به همه مراجعین اعلام شود یک استاد این‌جا برای بهره‌برداری مردم از یافته‌های وی مستقر است. ما در کتابخانه ملی یکشنبه‌های کتابخانه ملی را داریم. امیدواریم نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان نیز بتواند این شرایط را ایجاد کند تا این گپ و گفت: در این مکان برگزار شود.

مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه استان خراسان رضوی و مشهد یکی از شعب سازمان اسناد کتابخانه ملی را درون خود دارد که معین سه استان است، گفت: ما پایگاهی را راه‌اندازی کرده‌ایم برای حفظ میراث ملی خود یعنی سند. در حال حاضر اسناد مغفول مانده است. همین اواخر در موزه مرحوم هاشمی توانستیم اسناد شورای انقلاب را رونمایی کنیم که همه صورت‌جلسات با دست‌خط جناب دکتر شیبانی رونمایی و تحویل سازمان شد.

بروجردی تصریح کرد: همانطور که برازنده مشهد نیست که کتابخانه کوچکی داشته یا نداشته باشد و افتتاح این کتابخانه جبران این کمبود را کرد، برای این شهر برازنده نیست که مرکز اسناد کاملی هم نداشته باشد. چندین سال است که مشکلی برای مرکز اسناد این شهر داریم. ساختمان این مرکز مساله حقوقی دارد که چند نفر در آن دخیل هستند؛ یکی دکتر صالحی، وزیر فرهنگ، شهرداری مشهد و دیگری استانداری است. سند امر مهمی است و باید در اختیار مردم قرار گیرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان