تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
حجتی:

واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ادامه دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تا زمان متعادل شدن قیمت‌ها، هیچگونه محدودیتی برای واردات گوشت به کشور با رعایت مقررات و موازین بهداشتی وجود ندارد.

واردات گوشت تا متعادل شدن قیمت ادامه دارد

رویداد۲۴ محمود حجتی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به دلیل نوسانات ارزی و قاچاق دام زنده از مرزهای غربی و شرقی کشور، افزایش قیمت گوشت قرمز اتفاق افتاد که با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ۲۴ درصدی حجم واردات امیدواریم قیمت این کالا به تعادل برسد.

وی افزود: در حال حاضر گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی، ارزش تولید غذا در کشور را سالانه ۸۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: برای این میزان تولید، سالانه ۱۰ میلیارد دلار نهاده های کشاورزی وارد کشور شده و حدود ۶ میلیارد دلار نیز صادرات داریم.

حجتی با اشاره به طرح های هشت گانه افزایش تولید محصولات راهبردی در بخش کشاورزی گفت:طرح ۱۰ ساله خوداتکایی ۷۰ درصدی در تولید روغن را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر تولید کلزا در کشور ۶ برابر افزایش یافته است، یکی از دستاوردهای بخش کشاورزی در سال های اخیر را افزایش تولید شکر و رسیدن به آستانه خودکفایی در این محصول عنوان کرد.

حجتی خاطرنشان کرد: تاکنون در سطح ۳۵۰ هزار هکتار در کشورهای قزاقستان، روسیه و آذربایجان قراردادهای بلندمدت برای کشت فراسرزمینی منعقد شده است.

در این نشست، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد همکاری برای تامین و توزیع مناسب تر محصولات اساسی غذایی کشور عنوان کرد و گفت: در مدیریت تامین و توزیع کالاهای اساسی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده به صورت توامان توجه داشت.

وی تصریح کرد: استفاده از سامانه های اطلاعاتی و الکترونیکی در توزیع محصولات اساسی موجب افزایش نظارت و کاهش هزینه ها خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان