تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
حرف‌های حاشیه ساز سردار نقدی:

در جلسه‌ای عده‌ای از غیرمسلمانان با دیدن صورت من صلوات فرستادند و قرآن را با صوت خواندند!

این‌طور که به نظر می‌رسد از وقتی که سردار نقدی دیگر رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیست، خیلی راحت‌تر از قبل نظراتش را بیان می‌کند و احتمالا به همین دلیل هم هر چند وقت یک بار اظهارنظر‌های جالبش مورد توجه بسیاری هم قرار می‌گیرد.
حرف‌های حاشیه ساز سردار نقدی: در جلسه‌ای عده‌ای از غیرمسلمانان با دیدن من صلوات فرستادند و قرآن را با صوت خواندند
رویداد۲۴ این‌طور که حساب کاربری شبکه افق سیما ادعا کرده، سردار روز شنبه در برنامه زنده «جهان آرا» گفته: «در جلسه‌ای عده‌ای از غیرمسلمانان با دیدن من صلوات فرستادند و قرآن را با صوت خواندند، آن‌قدر از انقلاب اسلامی خوششان می‌آمد که می‌گفتند هرچه شما می‌گویید همراه با صداقت است.» این اظهارات در شبکه‌های اجتماعی با استقبال بسیاری مواجه شد و عده‌ای آن را از جنس رئیس دولت قبل در زمان نقل هاله نور خواندند. بعضی از کسانی که این حرف‌ها را بازنشر می‌کردند، دلیل مسلمان نشدن کسانی را پرسیدند که هم قرآن با صوت خوانده‌اند و هم این‌طور شیفته شخصیت سردار نقدی بوده‌اند.

چند وقت پیش هم حرف‌های او درباره کوروش هخامنشی با حاشیه‌های زیاد همراه بود و حتی از طرف چهره‌های سیاسی هم بی‌واکنش نماند. در آن غائله بعضی از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نوشتند که سردار در برنامه‌ای گفته: «ملت ایران ۲۵۰۰ ساله نیست، بلکه ۷ تا ۱۰‌هزارسال تاریخ دارد. تاریخ ما را تقطیع کردند، به این دلیل که به اجبار کوروش را در تاریخ قرار دهند، چون با یهود خوب بوده و ایران نیز باید با اسراییل خوب باشد. شاهنامه فردوسی نیز نامی از کوروش نبرده است.
 
کوروش جایگاهی نداشته و عددی نبوده، بلکه شاهی بوده که با یهودی‌ها رابطه خوبی داشته، شاهی بوده که با یهودی‌ها ساخته، پس ما هم باید با آن‌ها بسازیم؟ کوروش ساخته و پرداخته پهلوی است. اسم کوروش را هیچ کجا پیدا نمی‌کنیم، او را برای پیوند مردم ایران با یهود علم کردند.» این حرف‌ها که بعدا از طرف خود سردار تعدیل شد، باعث شد حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهوری در توییترش به کنایه بنویسد: «ای کاش سردار نقدی فرصت می‌کردند و آخرین کتاب‌ها و مقالاتی را که درباره کوروش مطالعه کرده‌اند به پژوهشگران معرفی می‌کردند.»
 
بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس هم حرف‌های نقدی را بی‌جواب نگذاشت و نوشت: «هرودوت و گزنفون (ق. میلاد) و علامه طباطبایی به نیکی از کوروش نوشته‌اند. یک ایرانی هویت تاریخی خود را منکر نمی‌شود. انتساب کوروش به پهلوی از قدر او نمی‌کاهد، ولی شاید تبلیغی برای پهلوی شود.»

قبل‌تر هم سردار نقدی کسانی که حجاب از سر برداشته بودند را «روسپی» نامیده و گفته بود: «به روسپی‌هایی که حجاب خود را برمی‌دارند، می‌گویند مخالف حجاب اجباری و رسانه‌های ما نیز از همان استفاده می‌کنند.» این حرف حتی واکنش تعدادی از نماینده‌های زن مجلس را هم در پی داشت، مثلا پروانه سلحشوری، نماینده تهران در اینباره گفت: «اگر ما حداقل ایمان داشته باشیم، نه برای این دنیا بلکه برای آن دنیا که شده به کسی انگ نمی‌زنیم. این یک انگ زدن است. به کار بردن این واژگان، با آبروی مردم بازی کردن است و من واقعا متأسف شدم چنین حرف‌هایی را از زبان مسئولی در نظام جمهوری اسلامی شنیدم. قوه قضائیه حتما می‌تواند ورود پیدا کند. قوه قضائیه مدعی‌العموم است، در این موضوع به خیلی از مردم تهمت زده شده است.»
 
منبع: شهروند
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان