تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
عملکرد سهام «وتجارت» در بورس؛

شفاف‌سازی بانک تجارت

بانک تجارت با انتشار یک اطلاعیه رسمی شفاف‌سازی در سامانه کدال آخرین وضعیت سهام خود را تشریح کرد.

رویداد۲۴ در نامه شفاف سازی این شرکت بانکی آمده است به استناد ماده دو مکرر ۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر انتشار برخی اخبار غیر موثق درخصوص عملیات تسعیر بان، تسعیر دارایی ها و بدهی‌های ارزی طی مدت باقی مانده از سال ۹۷ در جریان است که به محض اخذ مجوز مربوطه و قطعی شدن نرخ قابل اعمال، عملیات تسعیر صورت می گیرد.

در ادامه این اطلاعیه شفاف سازی بانک تجارت آمده است که برنامه افزایش سرمایه بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت و سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت این بانک در حال رسیدگی توسط بازرس قانونی بانک است.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

اطلاعیه شفاف سازی بانک تجارت

آخرین اطلاعات مالی

این گزارش می افزاید: بر اساس اطلاعات تارنمای TSETMC در حال حاضر نماد معاملاتی شرکت بانک تجارت که با نماد «وتجارت» در بازار اول «تابلوی اصلی» بورس فعال است در وضعیت «مجاز» قرار دارد و هیچ گونه محدودیتی برای داد و ستد به روی سهام این شرکت وجود ندارد.

همچنین آخرین وضعیت این شرکت در بازار سهام نیز نشان می دهد «P/E» سهام این شرکت منفی (۲.۳۷) مرتبه و «EPS» آن به میزان منفی (۷۱۷) ریال در صورت های مالی درج شده است.

میزان سهام شناور آزاد

افزون بر این، میزان سهام شناور آزاد بانک تجارت در بازار سهام در این سامانه اطلاعاتی ۲۴ درصد درج شده است.

گفتنی است سهام شناور آزاد، «Free float» بخشی از سهام یک شرکت سهامی اطلاق می شود، که دارندگان آن آماده عرضه و فروش آن بخش از سهام می‌باشند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک قابل معامله باشند و مالکان سهام شناور آزاد قصد ندارند با حفظ آن در مدیریت شرکت مشارکت نمایند.

از سویی دیگر، برای محاسبه سهام شناور آزاد باید ترکیب سهامداران، بررسی و سهامداران راهبردی را مشخص کرد در عین حال سهامدار راهبردی، سهامدارانی هستند که در کوتاه مدت، قصد واگذاری سهام خود را نداشته و معمولاً می‌خواهند برای اعمال مدیریت خود، این سهام را حفظ کنند و این فرض در محاسبه سهام شناور آزاد تعداد سهام متعلق به دارندگان سهام راهبردی از تعداد کل سهام موجود کسر می‌شود.

سهامداران عمده

 ۵ سهامدار عمده بانک تجارت، شامل «دولت با ۱۷ درصد، سرمایه گذاری صبا تامین با ۷.۶۴۰ درصد، سازمان خصوصی سازی با ۴.۹۹۰ درصد، صندوق سرمایه گذاری. ا با ۴.۸۶۰ درصد و سرمایه گذاری استان تهران با ۴.۰۶۰ درصد» است.

آخرین عملکرد معاملاتی

وضعیت توقف و بازگشایی نماد

روزهای معاملاتی منفی و ارزش معاملات

روزهای معاملاتی مثبت، دفعات معامله، ارزش و رتبه شرکت

میانگین حجم خرید و فروش توسط حقیقی و حقوقی ها

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان