تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

قیمت بلیط پرواز خارجی چطور تعیین می‌شود؟

خرید بلیط هواپیما خارجی به قیمت متناسب با خدمات ارائه‌شده، به‌طورمعمول یکی از دغدغه‌های مسافران است.

 رویداد۲۴ شما چه مسافر پرواز فرست کلاس باشید و چه از صندلی اکونومی استفاده کنید، کیفیت خدماتی که در طول پرواز به شما ارائه می‌دهند، باید هزینه‌ای را که برای بلیط پرداخته‌اید را توجیه کند. در این بین خدمات ارائه‌شده در پرواز‌های خارجی به علت طی مسیر بیشتر و طبعاً سپری شدن تعداد بیشتری از دقایق محدود زندگی در هواپیما از اهمیت بیشتری برخوردار است. دانستن چگونگی خرید بلیط هواپیما خارجی و تعیین قیمت بلیط پرواز خارجی برای سنجش کیفیت خدمات نسبت به مبلغ پرداختی اهمیت بسیاری دارد. همچنین دانستن این موضوع باعث بهینه‌سازی فاکتور‌های انتخاب زمان و مقصد پرواز خواهد بود.

قیمت بلیط هواپیما خارجی به مدت زمان رزرو بلیط هواپیما بستگی دارد. وقتی چند ماه قبل از سفر برنامه‌ریزی شده خود، رزرو بلیط هواپیما را انجام می‌دهید، فرقی نمی‌کند که پرواز شما سیستمی ثبت شود یا چارتری باشد، شما پول بیشتری برای پرواز خارجی خود پرداخت خواهید کرد. از طرفی اگر هم در لحظه آخر به خرید بلیط هواپیمای خود بپردازید، هم ممکن است بلیط را ارزان‌تر تهیه کنید هم امکان دارد که در لحظه‌های آخر صندلی‌ای برای خرید باقی نماند.

قیمت بلیط هواپیما خارجی و زمان سفر

قیمت بلیط هواپیما خارجی تابعی از زمان سفر شماست. اگر می‌خواهید مانند اکثر مردم، در زمان تعطیلات و مناسبت‌های سالیانه کشور ایران و کشور مقصدتان مسافرت کنید، بالاترین قیمت ممکن را برای خدمات و صندلی ارائه‌شده پرداخت خواهید کرد، ولی اگر در زمان‌هایی که مسافر کمتری برای مقصد موردنظر شما وجود دارد، حرکت کنید، قطعاً می‌توانید بلیط خود را به قیمت کمتری بخرید.

تعیین قیمت پرواز خارجی و ساعت و روز پرواز

تعیین قیمت پرواز خارجی به ساعت و روز پرواز وابسته است. معمولاً پرواز‌هایی که در ساعاتی مثل سه یا چهار صبح به سمت مقصد پرواز نمی‌کنند، طرفداران بیشتری نسبت به پرواز‌های ساعت سه یا چهار صبح دارند. همچنین درصد رزرو بلیط هواپیما در روز‌های اول و آخر هفته بیشتر از روز‌های وسط هفته است. این امر منجر به ارزانی بلیط هواپیما در اواسط هفته خواهد شد.

قیمت بلیط پرواز خارجی و مقصد

قیمت بلیط پرواز خارجی بر اساس انتخاب فرودگاه و کشور مقصد تعیین می‌شود. ممکن است مقصد شما در حال برگزاری رویداد فرهنگی و یا علمی بزرگی باشد و یا دارای مناظر دیدنی، سایت‌های تاریخی و ... باشد که تعداد مسافرین به آن مقصد را تحت تأثیر قرار دهد و در برهه‌ای که خرید بلیط را انجام می‌دهید، قیمت آن را بالا ببرد. شاید هزینه ورود به فرودگاه برای شرکت هواپیمایی بیشتر از ورود به فرودگاه دیگری در همان شهر باشد. از طرفی مقصدی مانند کانادا در روز‌های زمستانی، بلیط ارزان‌تری نسبت به کشور‌های آمریکای مرکزی که گرمسیر هستند، دارد و یا وقتی در کشوری جنگ داخلی در جریان باشد، بلیط هواپیما به مقصد آن کشور ارزان‌تر از بقیه مقصد‌ها خواهد بود.

قیمت خرید بلیط پرواز خارجی و برند شرکت هواپیمایی

قیمت خرید بلیط پرواز خارجی با توجه به برند شرکت هواپیمایی ارائه‌دهنده بلیط تعیین می‌شود. برند‌های شناخته شده‌تر معمولاً قیمت پرواز بیشتری نسبت به سایر برند‌های بازار دارند. به طور مثال پرواز لوفتهانزا از قیمت بیشتری نسبت به برند ماهان برخوردار است. البته خدماتی که یک شرکت به مسافرش ارائه می‌دهد هم در این امر بی تأثیر نیست.

قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی و نوع هواپیما

قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی مسلماً وابسته به نوع هواپیما شماست. شرکت هواپیمایی، برای خرید یا اجاره یک دستگاه ایرباس یا بوئینگ قیمت بیشتری را از برند‌هایی مانند توپولوف خواهد پرداخت و به همان نسبت خدمات بهتری را در هواپیما در اختیار مشتریان قرار خواهد داد، بنابراین قیمت بلیط پرواز تابعی از برند، امکانات و مدل هواپیماست.

قیمت خرید بلیط پرواز خارجی و فاصله هوایی

قیمت خرید بلیط پرواز خارجی به بنزین هواپیما و فاصله هوایی بین مبدا و مقصد وابسته است، هزینه تأمین انرژی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن موتور هواپیما با قیمت بنزین هواپیما ارتباط مستقیم دارد. پس بر اساس میزان سوختی که هواپیما در طول مسیرش، مصرف می‌کند، قیمت پرواز متغیر خواهد بود. از طرفی مسافت هوایی بین مبدا و مقصد هر چه بیشتر باشد، نیاز به خدمات بیشتری از سوی شرکت هواپیمایی وجود خواهد داشت و استهلاک هواپیما و هزینه بیمه مسافرین هم بالاتر خواهد بود. پس تعیین قیمت بلیط پرواز خارجی تابعی از مسافت هوایی بین مبدا و مقصد است.

تعیین قیمت بلیط پرواز هواپیما خارجی و کلاس‌های پرواز

تعیین قیمت بلیط پرواز هواپیما خارجی به کلاس‌های پرواز در ارتباط مستقیم است. فارغ از نوع هواپیما، کلاس‌های فرست کلاس، بیزینس و اکنومی در پرواز‌های خارجی و داخلی از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار هستند، پس هر صندلی با توجه به محل قرارگیری در هواپیما و نوع کلاس خدماتی آن دارای قیمت متفاوتی خواهد بود.

خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی و نوع پرواز

خرید بلیط ارزان هواپیما خارجی با نوع پرواز ارتباطی خطی دارد. در پرواز سیستمی، چون معمولاً به صورت مستقیم، از هواپیمایی خرید می‌کنید، هزینه بیشتری را خواهید پرداخت؛ اما در یک پرواز چارتری این هزینه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، در صورتی که بخواهید بلیط هواپیما خارجی ارزان تهیه کنید، بهتر است تمامی چارتر‌های موجود به مقصد خود را کنترل کنید.

قیمت بلیط پرواز خارجی و مسیر پرواز

قیمت بلیط پرواز خارجی به مستقیم یا غیرمستقیم بودن پرواز شما بستگی دارد. پرواز‌های مستقیم شاید شما را سریع‌تر به مقصد موردنظرتان برساند؛ اما در صورت توقف در فرودگاه‌های مختلف، هزینه خرید بلیط هواپیما کاهش خواهد یافت.

غیر از مواردی که در بالا ذکرشده، قیمت بلیط هواپیمای خارجی تابعی از قوانین بین‌المللی پرواز، قیمت عبور از آسمان یک کشور و یا آسمان بین‌المللی، میزان مالیاتی که شرکت‌های هواپیمایی پرداخت می‌کند و قوانین و سیاست‌های اقتصادی کشوری که در آن قرار دارند خواهد بود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان