تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
معاون رئیس‌جمهور:

تحریم پرواز‌های ایران به ضرر گردشگری شده

معاون رئیس‌جمهور گفت: تفاوت نرخ ارز، سفر به ایران را برای گردشگران خارجی بسیار مقرون به صرفه کرده است، اما از دست دادن پرواز‌های مستقیم به دلیل تحریم، مشکلاتی را ایجاد کرده که این به ضرر صنعت گردشگری کشور تمام می‌شود.
 رویداد۲۴ علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مراکز گردشگری البرز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود یک میلیون سایت تاریخی در کشور، اظهارکرد: بسیاری از این مراکز تاریخی به مرمت نیاز دارند. در حال حاضر دوهزار مورد از این تعداد مراکز تاریخی درحال مرمت بوده و خوشبختانه اقدامات خوبی برای رسیدگی به این حوزه در حال انجام است.

او اضافه کرد: برای تحقق این هدف بخشی از کار مرمت اماکن تاریخی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود که البته این اقدام با نظارت میراث فرهنگی و بر اساس استاندار‌های تعیین‌شده صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای رونق گردشگری تاکید کرد و افزود: دولت به دلیل محدودیت بودجه نمی‌تواند پاسخگوی تمام مطالبات این حوزه باشد به همین دلیل باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی گفت: کشور به گردشگری امید بسته و حمایت‌های لازم برای رونق این بخش افزایش پیدا کرده است. اگر می‌خواهیم فقط به نفت متکی نباشیم باید حوزه‌های دیگر از جمله گردشگری را رونق دهیم.

مونسان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار گردشگران اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال تا کنون، پذیرای شش میلیون گردشگر در استان‌های مختلف بوده‌ایم که این آمار نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

او در ادامه به تبلیغات منفی رسانه‌های غربی و تصویری که از ایران ترسیم می‌کنند اشاره کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تلاش دارد تصویری واقعی از ایران به مردم جهان ارائه دهد و در این راستا برگزاری اجلاس‌های گردشگری در ایران را در دستور کار قرار داده است که بعد از برگزاری چنین اجلاس‌هایی چند سایت مهم حوزه گردشگری، ایران را کشوری امن و با پتانسیل بالا برای گردشگری معرفی کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای ۱۹۰۰ پروژه گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.

مونسان گفت: برای حمایت از بخش خصوصی زمانی که این پروژه‌های مشارکتی به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی می‌رسند از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزان‌قیمت با بهره ۱۴ درصدی به منظور اتمام پروژه‌ها به متصدیان داده می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان