تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
سید امیر اصغری:

هدف از تأسیس سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ایجاد شفافیت مالی است

مدیرسامانه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت گفت: قبل از این سامانه دستگاه‌های نظارتی مجبور به مراجعه حضوری به نهاد‌ها بودند، اما در حال حاضر دیگر نیاز به مراجعه مستقیم نیست و همه مسائل قابل پیگیری است.
هدف از تأسیس سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ایجاد شفافیت مالی است
رویداد۲۴ مدیرسامانه سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در نشست خبری اخیر با اصحاب رسانه گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به عنوان بزرگترین مارکت دولت از سال ۹۱ تاسیس شد و در این سال‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشت به طوری که خوشبختانه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی غیردولتی نیز طبق قانون تمام معاملات خود را در بستر این سامانه انجام می‌دهند.

سید امیر اصغری درادامه افزود: هدف قانون‌گذار از تاسیس این سامانه این بود که به یک شفافیت خوبی برای بررسی دستگاه‌های مجری برسیم و مهمترین فایده این سامانه این است که الگوی خوبی برای این است که هرسه قوه کشور را با هم هم‌راستا کند و بتواند به تولید محصول خود برساند.

او بیان کرد: دراین سامانه این امکان فراهم شده است که دستگاه‌های مجری تمام مناقصات و معاملات خرد و متوسط خود را انجام دهند و تمام کالا‌ها و خدمات خود را به دولت بفروشند که مسیر آن به شفافیت مشخص است به طوری که از فرودین ماه سال گذشته بیش از ۹۰ هزار تامین کننده برآورد شده که حتی این تعداد برای سال آینده نزدیک به ۲۰۰ هزار تامین کننده هم قابلیت خواهد داشت.

اصغری درمورد دیگر مزیت‌های این سامانه تصریح کرد: کمک به دستگاه‌های اجرایی و قضایی و صرفه جویی بیش از ۸ میلیون صفحه کاغذ از انجام معاملات دولتی از دیگر مزایای این سامانه است و درحال حاضر بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان داخل سامانه دارکات ثبت شده است که ۵۶ درصد این حجم ریالی در سالجاری و در ده ماه گذشته صورت گرفته است و خوشبختانه با این روند تمکین دستگاه‌های اجرایی برای پیوستن به این سامانه بسیار موفق بوده است و برآورد ما این است که این رقم قابلیت رسیدن به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را نیز دارد.

مدیرسامانه سامانه تدارکات الکترونیکی افزود: تعداد دستگاه‌هایی که به این سامانه وارد شدند به ۵ هزار و ۳۹۲ می‌رسند. همچنین داخل سامانه ۱۶۷ هزار و ۱۲۵ سفارش خرید صورت گرفته است که رقم خوبی است همچنین ۴۲ هزار مناقصه انجام شده است که اتفاق خوبی برای دستگاه‌های نظارتی است چرا که قبل از این سامانه مجبور به مراجعه حضوری به نهاد‌ها را داشتند، اما درحال حاضر دیگر نیاز به مراجعه مستقیم نیست و همه مسائل قابل پیگیری است و این درحالی است که بابه کارگیری رمز‌های متقارن و نامتقارن نیز امنیت مناقصه‌ها افزایش یافته است و مناقصه گر خیالش آسوده است که تا لحظه آخر اعداد و ارقام محرمانه باقی می‌ماند.
منبع: اقتصاد24
نظرات شما
پیشخوان