تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
فاطمه اعتدادی: بعد از قهرمانی، دیگر اردویی نداشتیم

گلایه ملی‌پوش فوتسال بانوان از کم‌توجهی‌ها

ملی پوش فوتسال بانوان می‌گوید متاسفانه پس از قهرمانی در آسیا تیم ملی فوتسال بانوان دیگر اردویی نداشت در حالی که باید برنامه‌ریزی داشته باشیم تا تیم رها نشود.
گلایه ملی‌پوش فوتسال بانوان از کم‌توجهی‌ها
رویداد۲۴ فاطمه اعتدادی، ملی‌پوش فوتسال بانوان در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان بیان کرد: با اینکه بازیکنان ملی‌پوش باید زودتر از بقیه بفهمند سرمربی چه کسی است، ولی ما هنوز نمی‌دانیم. به نظرم باید مربی را از بین چهار مربی حاضر در پلی‌آف انتخاب کنند و یک مربی مرد را هم به عنوان مشاور فنی کنارش قرار دهند. مشاوران خوبی داریم و حضور آن‌ها خیلی بهتر از انتخاب یک مربی خارجی است. وقتی آقای علی صانعی (مربی فوتسال مردان) کنار تیم بانوان قرار می‌گیرد و موفق می‌شویم چرا مربی خارجی بیاورند؟ کاش به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آقای صانعی دوباره به تیم ملی فوتسال بانوان کمک کند.

او در مورد بی توجهی به تیم ملی فوتسال بانوان پس از قهرمانی در آسیا و عدم برگزاری اردو‌های این تیم گفت: متأسفانه به مسابقات می‌رویم و پس از برگشت دیگر تمرینی نمی‌کنیم به این شرایط عادت کردیم و برای‌مان غیر طبیعی نیست البته فدراسیون قبل از جام ملت‌های فوتسال بانوان آسیا واقعاً ما را حمایت کرد، اما حرفم این است که باید برنامه‌ریزی کنیم وقتی تیم قهرمان می‌شود دیگر رهایش نکنیم.

اعتدادی افزود: چند ماه قبل از بازی‌ها به آب و تاب می‌افتیم که فلان فرد را بیاورید و این بازی را انجام بدهید، اما ژاپن اینگونه نیست آن‌ها دو هفته استراحت می‌کنند و از ماه بعد به تورنمنت‌های خارجی می‌روند. تیم تا بازی نکند که موفق نمی‌شود. فدراسیون در این زمینه حتماً باید برنامه بلند مدت داشته باشند.

ملی پوش فوتسال بانوان با بیان اینکه تیم نیاز به جوان گرایی دارد، اما بعد از قهرمانی اردویی نداشتیم که این اتفاق بیفتد، ادامه داد: برخی از بازیکنانی که اکنون در تیم ملی هستند شاید نهایتاً یک دور دیگر در مسابقات آسیایی شرکت کنند. شما نمی‌توانید یک بازیکن ۲۰ ساله را بدون تجربه‌ای به بازی‌های آسیایی ببرید باید ابتدا به تیم دعوت شود چند تورنمنت خارجی شرکت کند تا استرسش از بین برود و بتواند خودش را در جریان مسابقات نگه دارد.

اعتدادی در این مورد افزود: مسابقات آسیایی خیلی سخت است و نمی‌توانیم به صورت ناگهانی و یک‌باره بازیکن‌های جوان را به تیم اضافه کنیم؛ بنابراین باید برنامه‌ریزی چند ساله داشته باشیم و جوان‌تر‌ها را کنار باتجربه‌ها قرار دهیم تا با شرکت در چند بازی و تورنمنت تجربه کسب کنند. نمی‌توانیم به آن‌ها آمپول تجربه تزریق کنیم بلکه باید کنار با تجربه‌ها باشند. متأسفانه طی چند سال اخیر در این مورد ضعیف کار کردیم و تیم پس از مسابقات رها شده است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان