تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

همکار شبکه من و تو، ۱۳ اسفند محاکمه می‌شود

کیومرث مرزبان، نویسنده و طنزپرداز که برای مدتی با رسانه‌هایی همچون رادیو فردا و من و تو در ساخت برنامه همکاری می‌کرد، ۱۳ اسفند امسال در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه می‌شود.

 رویداد۲۴ محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع کیومرث مرزبان روز شنبه با اعلام این خبر گفت: «پرونده موکلم برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده و دادگاه، ۱۳ اسفند امسال را برای برگزاری جلسه رسیدگی تعیین کرده است.»

به گفته این وکیل دادگستری، اقدامات تبلیغی علیه نظام و اهانت به مقدسات از جمله اتهامات مرزبان در کیفرخواست صادر شده از سوی دادستانی به شمار می‌رود.

بر اساس آنچه پیشتر در سایت‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، کیومرث مرزبان سال ۸۸ از ایران خارج و پس از هشت سال به کشور بازگشت و چهارم شهریور امسال بازداشت شد.

آقاسی همچنین درباره پرونده امیرحسین میراسماعیلی، خبرنگار روزنامه جهان صنعت که به خاطر آنچه توهین به امام رضا (ع) و توهین به مقامات اعلام شد، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است، گفت: «در این پرونده نسبت به حکمی که در شعبه بدوی صادر شده، تجدیدنظر خواهی کردیم و پرونده برای رسیدگی در مرجع تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر ارجاع شده، اما هنوز تعیین وقت نشده است.»

چهارم اردیبهشت امسال بود که دادستانی تهران از تعقیب قضایی و احضار فردی خبر داد که در فضای مجازی به یکی از ائمه معصومین اهانت کرده بود. در نهایت برای میراسماعیلی تحت چهار عنوان اتهامی، کیفرخواست صادر و در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت به اتهامات وی رسیدگی شد و دادگاه متهم را به بابت توهین به مقدسات اسلام و ائمه طاهرین (ع) به ۶ سال حبس، بابت توهین به مقامات و مامورین و مسئولین دولتی به سبب انجام وظیفه به هشت ماه حبس، بابت انتشار مطالب خلاف اخلاق و عفت عمومی به ۱۴ ماه حبس تعزیری و ۶ میلیون ریال جزای نقدی و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.

همچنین دادگاه راستای اعمال مجازات تکمیلی، متهم را از به ۲ سال ممنوعیت از هرگونه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و خروج از کشور محکوم کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان