تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۷

رونمایی از ستاره اروپایی اهل ساوجبلاغ

مهدی ترابی ستاره تیم‌ملی و پرسپولیس، فردا اولین بازی‌اش برای این تیم انجام می‌دهد و امیدوار است شروع خوبی با پیراهن سرخ داشته باشد.

رونمایی از ستاره اروپایی اهل ساوجبلاغ

رویداد۲۴ تلاش‌های مهدی ترابی برای دریبل‌زدن بازیکنان ژاپنی در دقایق واپسین بازی نیمه نهایی، به درخشش او در مقابل یمن و ویتنام هیچ شباهتی نداشت.

ترابی ستاره ۲۴ ساله تیم ملی در مقابل یمن عملکرد خوبی از خود نشان داد و با شوتی استثنایی دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه اش با بدشانسی تبدیل به گل نشد. در مقابل ویتنام نیز او به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و با پاس گلی دقیق زمینه ساز گل دوم سردار آزمون شد. اما آن چه ویژه‌تر از نمایش شماره ۱۶ ایران بود، خوشحالی پس از پاس گلش بود که به سمت سردار آزمون دوید و در نزدیکی های نقطه کرنر موفق شد مهاجم گلزن ایران را متوقف کند.

مهدی ترابی هافبک خوش تکنیک تیم‌ملی در جام ملت‌ها یکی از بازیکنان خوب تیم ایران بود اما کمتر از تصور فوتبال دوستان و کارشناسان صاحب فرصت برای بازی شد. خیلی ها اعتقاد دارند ترابی می‌توانست جانشین مهدی طارمی در مقابل ژاپن شود و عناصر دفاعی این تیم را مغلوب کند اما این اتفاق رخ نداد.

پس از بازی با ویتنام، کی‌روش ترابی را ستاره ای در حد فوتبال اروپا دانست و نسبت به حضور او در لیگ ایران اظهار تعجب کرد. همین صحبت های کی‌روش باعث شد تا خیلی ها گمان کنند او در آینده بیشتر برای تیم ملی بازی می‌کند اما این اتفاق رخ نداد.
اما حالا جام ملت ها به پایان رسیده و مهدی ترابی در اردوی تیم جدید باشگاهی اش حضور دارد. پس از محرومیت در دیدار با پدیده، ترابی هم اکنون اولین بازی اش برای پرسپولیس را تجربه خواهد کرد. این که برانکو، شماره ۹ تیمش را در مقابل فولاد در چه پستی استفاده خواهد کرد هنوز به طور دقیق مشخص نیست. باتوجه به توانایی‌های این بازیکن احتمال دارد او جای امید عالیشاه را در ترکیب بگیرد یا این که یک خط جلوتر در کنار علی علیپور، زوج خط حمله قرمزها را تشکیل بدهد.

ترابی ستاره ای است که در ترکیب فولاد نشان داده هم می‌تواند پشت مهاجم در قامت یک بازیکن تعیین کننده ظاهر شود و هم در پست هافبک کناری مهره ای تاثیرگذار باشد. همچنین او می‌تواند در خط حمله ایفای نقش کند و همین چند پسته بودن باعث شده تا او مهره ای ویژه برای پرسپولیسی ها لقب بگیرد. خصوصاً این که برانکو علاقه ویژه ای به بازیکنان چند پسته دارد و تلاش می‌کند حضور در پست های مختلف را به بازیکنانش آموزش دهد.

حالا جدا از تیم باشگاهی، مهدی ترابی یکی از ستاره های فوتبال ملی ایران نیز محسوب می‌شود. تا جام جهانی ۲۰۲۲ که مهم ترین تورنمنت پیش روی تیم ایران است، احتمالا امثال شجاعی، دژاگه و... از تیم ایران کنار خواهند رفت و ترابی در کنار دیگر بازیکنان وظیفه درخشش در خط حمله را خواهد داشت. از طرف دیگر تغییر مربی نیز آینده این بازیکن را تعیین می‌کند. او و دیگر بازیکنان هجومی تیم ملی امیدوارند، سرمربی بعدی تیم ایران نگرش هجومی داشته باشد و از آن ها استفاده بهتری کند.

بی تردید مهدی ترابی یکی از ستاره های آینده فوتبال ایران است اما حالا همه انتظار دارند که او در زمین مسابقه نیز درخشان تر از همیشه ظاهر شود و فوتبال ملی ایران را به اینده امیدوار تر کند؛ آینده ای که همه امیدواریم به یک صعود بی دردسر به جام جهانی قطر و سپس درخشش در آن تورنمنت منجر شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان