تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جدال در توئیتر/ حساسیت کاخ سفید به چهلمین سالگرد انقلاب +فیلم و عکس

جان بولتون مشاور دونالد ترامپ در پیامی که خطاب به آیت الله خامنه‌ای ارسال کرده، نوشته رهبر ایران جان رئیس جمهور آمریکا را تهدید کرده است.
حساسیت کاخ سفید به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/ پیام گستاخانه بولتون خطاب به رهبری+ فیلم
رویداد۲۴ جان بولتون مشاور امنیت ملی رییس جمهور آمریکا بعد از رییس خود پیامی در توییتر به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر کرد. جان بولتون در این پیام به بیانات رهبر انقلاب درباره معنی مرگ بر آمریکا نیز اشاره کرده و گفته رهبر ایران جان رییس جمهور آمریکا را تهدید کرده است.
 
آیت الله خامنه‌ای در تفسیر معنی مرگ بر آمریکا گفته بود این شعار متوجه مردم آمریکا نیست، بلکه متوجه مقامات این کشور یعنی دونالد ترامپ، جان بولتون و مایک پمپئو است. این بخش از سخنان رهبری در توییتر «خامنه‌ای دات.آی.آر» که اکانت رسمی بیت رهبری در توییتر است بازنشر شده و توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
 
جان بولتون مشاور دونالد ترامپ که مواضع شدیدی علیه حکومت ایران دارد، در این پیام ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است. او گفته: «این هفته چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران بود. اما این چهل سال چه بود؟ سرکوب مردم خودش و ترور جهان. ایران همچنان به دنبال سلاح هسته‌ای برای ارعاب مردم صلح جوی جهان و موشک‌های بالستیک برای حمل این سلاح‌های هسته‌ای است ... نیرو‌های نظامی متعارف این کشور در سراسر خاورمیانه در یمن و عراق و سوریه حضور دارند. شاید از همه این‌ها بدتر این باشد که مردم ایران عمیقا درد می‌کشند. در حال حاضر نرخ بیکاری رکورد جدیدی ثبت کرده و نرخ تورم از همیشه بالاتر است. ارزش ارز ملی ایران به شدت سقوط کرده است.»

جان بولتون همچنین خطاب به رهبر ایران، {با جمله مرگ آمریکا یعنی مرگ بر ترامپ} جان رئیس جمهور آمریکا تهدید شده است.
 
 
روز گذشته دونالد ترامپ در صفحه توییتر شخصی خود به زبان فارسی پیامی را به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر کرد. او در توئیت خود از ادبیات تندی استفاده کرده بود و ایران را عامل گسترش فساد و ترور در منطقه نامیده بود و مدعی شده بود که ایرانی‌ها مدت‌هاست در رنج به سر می‌برند و شایسته آینده بهتری هستند.
 
حساسیت کاخ سفید به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/ پیام گستاخانه بولتون خطاب به رهبری+ فیلم
 
عکسی که دونالد ترامپ انتخاب کرده بود، ارتباطی به سالگرد پیروزی انقلاب نبود و تصویری بود که در اعتراضات دی‌ماه سال گذشته توسط یک عکاس ایرانی ثبت شده بود.
 
به گزارش رویداد۲۴ پس از انتشار پیام دونالد ترامپ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتر نوشت:«چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی‌ها هرگز مطیع نخواهند شد. چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت. چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن. پس از چهل سال انتخاب‌های اشتباه وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند»

 

حساسیت کاخ سفید به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/ پیام گستاخانه بولتون خطاب به رهبری+ فیلم

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز از جمله چهره‌هایی بود که به توئیت ترامپ واکنش نشان داده بود. او نوشته بود: «جمعیت واقعی مردم امروز را با جمعیت خیالی روز تحلیف خود یا اکانت‌های فیک سعودی مقایسه کن. این یک قانون است: چیزهای خوب برای آدم‌های خوب رخ می‌دهد.»

حساسیت کاخ سفید به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی/ پیام گستاخانه بولتون خطاب به رهبری+ فیلم

به گزارش رویداد۲۴ جان بولتون پیش از این ادعا کرده بود که ایران چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهد دید. شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و موافقان ترامپ بسیار روی این ایده مانور داده بودند.

جان بولتون در توئیتی دیگر نوشته است: «این ۴۰ سال شکست بود. حالا وقت آن فرا رسیده است که دولت ایران رفتار خود را تغییر داده و ملت ایران سرنوشت کشور خود را تعیین کند. ایالات متحده از مردم ایران پشتیبانى خواهد کرد و پشت آن‌ها خواهد ایستاد، آن‌ها باید مطمئن باشند که صداى آن‌ها شنیده خواهد شد.»

بیشترین اعتراض‌های مردم ایران در روز راهپمیایی ۲۲ بهمن امسال علیه جان بولتون، مایک پمپئو و دونالد ترامپ بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان