تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

واریز یارانه غذایی برای 5 هزار زن باردار و شیرده

معاون وزیر رفاه از اختصاص یارانه غذایی برای رفع سوءتغذیه در میان 5 هزار زن باردار و شیرده خبر داد.

واریز یارانه غذایی برای 5 هزار زن باردار و شیرده

رویداد۲۴ احمد میدری در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، گفت: وزارت بهداشت 40 هزار زن باردار و شیرده را که نیاز به تغذیه مناسب داشته‌ اند به ما معرفی کرد اما به دلیل محدودیت بودجه فقط به 5 هزار نفر از آنها یارانه غذا می‌دهیم.

وی گفت: این 5 هزار نفر از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها، یارانه‌ای برابر با 200 تا 500 هزار تومان می‌گیرند و چنانچه که بودجه بیشتری در اختیارمان قرار گیرد می‌توانیم مابقی زنان را نیز پوشش دهیم.

معاون وزیر رفاه در مورد ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی گفت: دو هفته پیش آخرین جلسه بررسی اصلاح قانون مدنی تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مردان غیرایرانی در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده، نظر نمایندگان مثبت است و امیدواریم مجلس از آن حمایت کند.

میدری با اشاره به ایجاد پایگاه اطلاعاتی ایرانیان، گفت: وضعیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس برش‌های منطقه‌ای و شاخص‌های رفاهی تهیه شده و قول می‌دهیم تا سه ماهه اول سال آینده گزارش آن نهایی شود.

وی افزود: در پنجره واحد رفاهی نیز بخش بیماران خاص و کارگران ساختمانی را داریم که در حوزه بیماران خاص که 156 هزار نفر وجود دارد از سوی 4 سازمان بیمه‌گر اطلاعاتشان داده می‌شد که ما به دنبال رفع همپوشانی بودیم.

معاون وزیر رفاه گفت: این بیماران تا قبل از تغییر نرخ ارز هر کدام 2 میلیون تومان یارانه دارو می‌گرفتند.
میدری گفت: همچنین برای کارگران ساختمانی نیز با تأمین اجتماعی برنامه‌ای برای بررسی وضعیت و تأییدیه‌های آنها در پنجره واحد ایجاد شده که مشکلات آنها رفع شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان