تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

واردات ۲ هزار راس گوسفند زنده از رومانی

ورود دام زنده به کشور علاوه بر اشتغالزایی در سطح کشتارگاه ها، روند کاهش قیمت دام زنده، گوشت قرمز، لاشه و آلایش را در پی خواهد داشت.
واردات ۲ هزار راس گوسفند زنده از رومانی
رویداد۲۴ برای نخستین بار ٢ هزار گوسفند زنده صبح امروز (چهارشنبه) از کشور رومانی با هواپیمای باری ۳۳۰ پهن پیکر ایرباس وارد فرودگاه امام شد. عملیات ترخیص آن توسط گمرک فرودگاه در اسرع وقت انجام می‌شود.

نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجوز واردات آن صادر شد.

طبق برنامه دولت، گوشت قرمز با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی با هدف تنظیم بازار و دسترسی اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه از کشور‌های مختلف از جمله برزیل، اسپانیا، رومانی و کشور‌های آسیای میانه و روسیه تامین و عرضه می‌شود.

چندی پیش علیرضا رفیعی پور رییس سازمان دامپزشکی کشور گفته بود امسال مجوز واردات ۲۴۰ هزارتن گوشت قرمز صادر شده که ۲ برابر سال گذشته است.

به گفته وی، روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن واردات گوشت گرم و سالانه ۱۳۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی در کشور توزیع می‌شود، اما نوسان ارزی و قاچاق دام سبب شده تا در این بازار التهاب ایجاد شود.
پیش بینی می‌شود با واردات این تعداد دام زنده از رومانی، قیمت گوشت در بازار کاهش یابد.

«حمید ورناصری» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور چندی پیش در این رابطه گفت: ورود دام زنده به کشور علاوه بر اشتغالزایی در سطح کشتارگاه ها، روند کاهش قیمت دام زنده، گوشت قرمز، لاشه و آلایش را در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: برنامه ریزی واردات روزانه دام زنده گوسفندی از کشور‌های مختلف دارای پروتکل بهداشتی با سازمان دامپزشکی صورت پذیرفته که بصورت روزانه کشتار و به بازار عرضه شود که به طور حتم این اقدام در کاهش قیمت دام زنده، لاشه، آلایش (کله و پاچه، دل و جگر) تاثیر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اضافه کرد: قیمتگذاری گوشت تازه وارداتی و گوشت استحصالی از دام زنده وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود؛ البته وظیفه وزارت جهاد کشاورزی تامین است و این اقدامات نیز تاکنون در راستای این وظیفه بوده و برنامه ریزی توزیع و شبکه‌های توزیع نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۲۰ هزارتن انواع گوشت قرمز، وارد کشور شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان