تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی مطرح کرد:

رکود بازار میوه تا ۲۷ اسفند/ کمبود ۲۵ درصدی سیب در بازار

اسدالله کارگر گفت: در حال حاضر وضعیت بازار میوه آرام است؛ معمولا از اواسط زمستان تا ۲۷ اسفند تقاضا نسبت به روزهای پایانی سال کمتر است و از ۲۷ اسفند تا پایان سال به دلیل خریدهای نوروزی تقاضا برای خرید میوه نیز بالا می‌رود.
رکود بازار میوه تا ۲۷ اسفند/ کمبود ۲۵ درصدی سیب در بازار
رویداد۲۴ با نزدیک شدن به ایام عید، خواسته یا ناخواسته با کمبود عرضه و بالا رفتن قیمت برخی از اقلام مواجه می‌شویم که میوه نیز یکی از این اقلام است. در این خصوص با رییس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار گفت‌وگویی داشتیم و از او پرسیدیم آیا برای عید امسال نیز با کمبود میوه روبرو خواهیم شد یا نه؟

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی به گفت: در حال حاضر وضعیت بازار آرام است و این امر طبیعی است، زیرا با نزدیک شدن به عید نوروز بازار دچار رکود می‌شود.

وی افزود: از اواسط زمستان تا ۲۷ اسفند تقاضا نسبت به روز‌های پایانی سال کمتر است و از ۲۷ اسفند تا پایان سال به دلیل خرید‌های نوروزی تقاضا برای خرید میوه نیز بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با تاکید بر اینکه کمبودی در زمینه میوه نداریم و نخواهیم داشت، افزود: تمام اقلام میوه و مرکبات را داریم و فقط در بحث سیب حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد کمبود داریم و طبق مکاتباتی که برای تنظیم بازار صورت گرفته این کمبود را می‌توانیم در ایام عید جبران کنیم.

کارگر ادامه داد: مشکل خاصی در خصوص مرکبات نداریم و ستاد تنظیم بازار با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده در صورت مواجهه با کمبود، خلاء را پر می‌کند.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تاکید کرد: همه مردم می‌دانند که در شرایط فعلی، قیمت اغلب اقلام موجود در بازار بنا به نوسان‌های نرخ ارز و تحریم‌های موجود و تورم، نسبت به گذشته گران‌تر شده است و میوه و تره‌بار هم از این موضوع مستثنی نیست، پس باید مدیریت مصرف داشته باشند و بهینه مصرف کنند.

کارگر با مقایسه تقاضا و خرید طی چند سال اخیر، گفت: قبلاً در ایام عید تقاضا برای خرید میوه زیاد بود، به طوری که مردم به جای ۶-۵ کیلو میوه، ۳۰-۲۰ کیلو خریداری می‌کردند که این رویکرد، نشانگر اسراف است، اما اکنون این فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گرفته و وضع در این موضوع خاص، خیلی بهتر از گذشته است.

وی در پایان گفت: اعضای اتحادیه میوه و تره بار در هر شرایطی در خدمت مردم هستند و سعی ما بر این است که محصولات خوب و با کیفیت را عرضه کنیم.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان