تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

۱۴ هزار توئیت توسط ۸ اکانت در حمایت از نشست ورشو!/ حضور کمرنگ کشورهای اروپایی در لهستان

بخش مانیتورینگ بی بی سی در گزارشی به تحقیقات این تحریریه درباره رفتار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرده و نوشت: در یک ماه گذشته ۱۴ هزار توییت در حمایت از نشست ضد جمهوری اسلامی ورشو توسط ۸ اکانت منتشر شده که باعث ایجاد فضایی مصنوعی در حمایت از این نشست شده است.
۱۴ هزار توییت توسط ۸ اکانت در حمایت از نشست ورشو/ شبکه‌های اجتماعی چطور افکار عمومی را گول می‌زنند!
رویداد۲۴ بی بی سی گزارشی درباره هشتگ نشست ورشو در توییتر منتشر کرده که نشان می‌دهد این هشتگ به طور عمده تنها توسط ۸ اکانت در روز‌های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است.

در این گزارش گفته شده نشست ورشو به طور عمده تلاش آمریکا برای مقابله با همکاری‌های کشور‌های دیگر با ایران است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد ۱۴ هزار توییت که در ماه گذشته از هشتگ حمایت از نشست ورشو در لهستان استفاده کرده‌اند از هشت اکانت خاص منتشر شده است. این توییت‌ها نوعی تمایل مصنوعی کاربران این شبکه به حمایت از نشست لهستان ایجاد کرده است.

تحقیقات انجام گرفته درباره این هشتگ بخشی از بررسی‌های جامع بخش رصد بی بی سی درباره فعالیت ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی بوده است.
 
اخیرا شبکه الجزیره برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع روبات‌هایی که حساب‌های کاربری جعلی برای مقاصد ضدایرانی تولید می‌کنند، پخش کرد.
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به برنامه‌ای تلویزیونی درباره روبات‌هایی که حساب‌های جعلی در توییتر ایجاد کرده و مطالبی در حمایت تغییر نظام ایران را منتشر می‌کنند، در حساب توئیتری خود خطاب به مدیرعامل توئیتر نوشت: توییتر حساب‌های کاربران واقعی ایرانی از جمله مجریان تلویزیون و دانشجویان را به این اتهام که آنان بخشی از «عملیات نفوذ» هستند، می‌بندد. چطور است نگاهی بیندازیم به روبات‌هایی در تیرانا (پایتخت آلبانی) که برای ترویج پروپاگاندای «تغییر نظامی» استفاده می‌شوند که از سوی واشنگتن به راه افتاده است.
 
دیروز و امروز، ورشو میزبان نمایندگان کشور‌هایی است که به دعوت پمپئو برای ابراز همبستگی علیه ایران دور هم جمع می‌شوند. وزرای خارجه فرانسه و آلمان در این نشست حاضر نشده‌اند و این آخرین نشانه از جدایی سیاست آن‌ها از آمریکا در قبال ایران است. کشور‌های اروپایی با وجود خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، به این توافق پایبند مانده‌اند.
 
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این نشست دعوت شده بود اما او نیز در این نشست حضور نیافته است. گفته شده مایک پمپئو، وزیر خارجه و مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه برای دیدار با موگرینی به بروکسل سفر خواهند کرد..
 
پمپئو زمانی که از برگزاری چنین  نشستی خبر داده بود دستور کار اولیه آن را مقابله با نفوذ ایران در منطقه خوانده بود اما تنها چند روز بعد به دلیل امنتاع کشورهای اروپایی با آمریکا در موضوع مورد بحث در این نشست، مجبور به عقب نشینی شده و دستور کار نشست را به مسائل منطقه خاورمیانه تغییر داد.
 
یک مقام ارشد آمریکایی درباره دستورکار نشست ورشو به وبسایت اماراتی نشنال گفته قرار است در این نشست درباره نفوذ ایران در خاورمیانه صحبت شود و ما سعی می‌کنیم کمک کنیم تا ایران در مسیر بهتری قرار دهیم و با هم تلاش کنیم تا رفتار‌های خصمانه این کشور در منطقه را متوقف کنیم.
 
پنجشنبه، روز نخست نشست ورشو برگزار شد اما در بیانیه‌ مشترک مایک پمپئو و همتای لهستانی‌اش نامی از ایران در موضوعات مورد بحث در این نشست نبود.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
0
0
خوبه من تازه الان فهمیدم نشست ورشو مربوط به ایرانه
نظرات شما
پیشخوان