تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۷
مسئولان درباره بلاتکلیفی ۱۲ هزار تن شفاف‎سازی کنند؛

آخرین وضعیت دپو ۱۷ هزار تن گوشت قرمز

بررسیها نشان می دهد، از ۱۷ هزار تن گوشت دپو شده در منطقه ویژه شهید رجایی ۵ هزار تن ترخیص یا متروکه شده و اداره بندر مربوطه بایستی در خصوص تعیین تکلیف کانتینرهای باقی مانده شفاف سازی کند.

آخرین وضعیت دپو ۱۷ هزار تن گوشت قرمز

رویداد۲۴ چندی قبل بحث دپو حدود ۱۷ هزار تن گوشت وارداتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از سوی رسانه‌ها مطرح شد. گفتنی است، است ابتدا معاون فنی گمرک و سپس وزیر اقتصاد نیز موضوع دپو ۶۱۹ کانتینر یخچال دار گوشت قرمز در بندر شهید رجایی را مطرح کردند. با پیگیری‌های انجام شده توسط خبرگزاری تسنیم، دادستان محترم بندر عباس با حضور در گمرک و بندر شهید رجایی در نهایت موضوع دپو گوشت در منطقه ویژه شهید رجایی را تایید کرد.

ابوالهادی با تأیید دپوی گوشت در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی گفت: بعد از اطلاع از این موضوع در منطقه مستقر شدیم و با همه مسئولان از جمله سازمان بنادر، گمرک، جهاد کشاورزی و دامپزشکی دیدار و مستندات را دریافت و بررسی کردیم.

درباره علت دپوی این حجم از گوشت در بندر شهید رجایی گفت: به دلیل اینکه این کار به نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، عامدانه اقدام به دپوی گوشت در این منطقه کرده‌اند.

۱۲ هزار تن گوشت قرمز باقی مانده تعیین تکلیف شود

بر اساس آخرین مکاتبات انجام شده درباره دپو کانتینر‌های یخچال دار حاوی گوشت قرمز در منطقه ویژه شهید رجایی، طبق جدیدترین آمار اخذ شده از سامانه جامع گمرک و محوطه بندر شهید رجایی از تعداد ۶۱۹ کانتینر گوشت منجمد اعلامی، ۵۹ کانتینر حاوی ۱۳۷۶ تن گوشت ترخیص شده است.

همچنین موجودی تا تاریخ ۲۳ بهمن حدود ۵۶۵ کانتینر حاوی ۱۴,۷۰۰ تن گوشت میباشد که از این تعداد ۲۵ اظهارنامه به تعداد ۸۹ کانتینر به وزن ۱۶۹۸ تن در جریان انجام تشریفات گمرکی (مرحله صندوق) است.

بر این اساس تا تاریخ مذکور حدود ۱۳ هزار تن گوشت در محوطه بندری باقی مانده است. گفتنی است برای ۵۳ کانتینر نیز به وزن ۱۳۲۵ از کانتینر‌های مذکور فرایند تنظیم اظهارنامه متروکه و تحویل آن به سازمان اموال تملیکی انجام شده است. لازم به ذکر است، ۴۰ کانتینر گوشت به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن در جریان ارزیابی و انجام تشریفات متروکه است.

بر اساس این گزارش، لازم مسئولان اداره بندر شهید رجایی در خصوص کانتینر‌های باقی مانده شفاف سازی لازم را انجام دهند تا مشخص شود که اگر این کانتینر‌های برای مدت بیش از ۲ ماه در این محوطه‌های بندری باقی مانده آیا فرایند اعلام به گمرک و صدور اظهارنامه متروکه برای آن‌ها انجام شده است یا خیر؟

در صورت متروکه شدن این کانتینرها، گوشت‌های مربوطه در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت و از این طریق مجددا عرضه انجام شده و کالا وارد بازار می‌شود.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوشت ، دپو
نظرات شما
پیشخوان