تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

دستور اکید تاج درباره سرمربی مورد نظر فدراسیون

فدراسیون فوتبال ایران قصد دارد به دلال‌ها اجازه ندهد در پروسه انتخاب سرمربی تیم‌ملی نقش ایفا کنند.

دستور اکید تاج درباره سرمربی مورد نظر فدراسیون

رویداد۲۴ در این سال‌ها همواره دلال‌ها نقش کلیدی در بالا بردن رقم قرارداد مربیان و یا به‌هم‌زدن معامله‌ها بازی کرده‌اند.

عده‌ای از این دلال‌ها در خارج از ایران هستند و عده‌ای هم در داخل ایران فعالیت می‌کنند. تاج رئیس فدراسیون فوتبال چند وقت پیش برای‌مان تعریف می‌کرد در برهه‌ای که شایعه شده بود شاید کی‌روش از ایران جدا شود، در عرض یک روز رزومه بیش از ۳۰ مربی را برایش فرستادند.

او بعدها هم چیز جالب‌تری تعریف کرد: «بعضی از دلال‌ها دوست ندارند کی‌روش در تیم ملی بماند. دلیلش می‌دانید چیست؟ چون اگر او برود، آن‌ها می‌توانند برای تیم جدید کی‌روش یک پورسانت بگیرند و بابت آوردن مربی جدید ایران هم یک پورسانت دیگر به جیب بزنند، بنابراین بدشان نمی‌آید ما به همکاری‌مان پایان دهیم.»

چشم تاج ترسیده و به همین خاطر به نزدیکانش دستور اکید داد اسم سرمربی موردنظر تیم ملی را کسی خارج از فدراسیون فوتبال نفهمد. در دوره‌ای کفاشیان رئیس وقت فدراسیون دست به همین کار زد؛ او و عباس ترابیان در جریان انتخاب سرمربی بودند و در نهایت کی‌روش را بی‌سروصدا سرمربی کردند. در آن روزها کفاشیان حتی تاج معاون اول خود را هم بازی نمی‌داد.

حالا تاج هم چنین تصمیمی گرفته و اکثر مسئولان فدراسیون از جمله همین کفاشیان را در پروسه انتخاب سرمربی بازی نمی‌دهد. منابع خبری در فدراسیون می‌گویند احتمالاً پروسه انتخاب سرمربی به بعد از فروردین ۹۸ موکول می‌شود و این یعنی در صورتی که تیم ملی عازم تورنمنت چین شود قطعاً یک مربی موقت روی نیمکت ایران می‌نشیند.

از سویی فدراسیون فوتبال فعلاً نتوانسته سر رقم مالی با کسی توافق داشته باشد. آخرین دستمزد کی‌روش در تیم ملی ۱٫۴میلیون یورو بود. حالا همین مربی سالانه ۳میلیون یورو از تیم ملی کلمبیا دریافت می‌کند؛ یعنی ایران توانسته بود با قیمت خوبی از کی‌روش بهره ببرد. مربیان در حد کی‌روش در واقع پولی در حد او می‌خواهند و حاضر نیستند با رقم او به تیم ملی ملحق شوند که این هم تبدیل به یک مشکل شده است.

البته خیلی از مربیان هستند که حاضرند پول کمی بگیرند، ولی مسئله اینجاست که آن‌ها در حد نام و آوازه کارلوس کی‌روش نیستند. فدراسیون فعلاً در حال بررسی است تا بتواند در ماه‌های اول سال ۹۸ بهترین مربی را برای ایران انتخاب کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان