تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس جمهور:

از تروریست‌ها انتقام می‌گیریم/ می‌خواهند بین قوای سه گانه و نیروهای مسلح تفرقه بیاندازند

رییس‌جمهور گفت:ما نخواهیم گذاشت که مزدوران به پاسداران عزیر ما و آنهایی که امنیت کشور بر دوش آنها است حمله‌ور شوند از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

 رویداد۲۴ حجت الاسلام حسن روحانی در جمع مردم شهرستان بندرلنگه گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که برای چندمین نوبت در دولت یازدهم و دوازدهم به من توفیق داد تا در محضر مردم مهمان‌نواز، خونگرم و مرزدار جمهوری اسلامی ایران باشیم. امروز بسیار خوشحالم که قولی که در سفر قبل دادم که به غرب استان سفر کنم، الحمدالله محقق شد و در دولت یازدهم به شرق این استان سفر کردیم و تصمیمات مهمی را برای شرق استان و مخصوصا جاسک اتخاذ کردیم که درحال اجرا شدن است و در این سفر برای غرب این استان که اهمیت بسیار زیادی دارد، تصمیماتی را اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: به مردم عزیز بندر لنگه، شهرستان‌های خبیر، پارسیان و بستک و مردم بندرعباس و شهرستان‌های شرقی بندرعباس سلام عرض می‌کنم. برای ما این استان به عنوان استانی مهم مطرح است که بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز‌های ساحلی آن است و دارای ۱۴ جزیره بسیار مهم است. جایگاه استراتژیکی مثل تنگه هرمز در اینجا قرار دارد و سابقه تمدنی مردم بندر لنگه در این دیار به چند هزار سال برمی‌گردد و روزگاری محل رفت‌و‌آمد در این منطقه و یکی از بنادر مهم بندر لنگه بوده است.

وی افزود: من در آغاز سخنم یک بار دیگر می‌خواهم درورد و سلام جمع ما را به محضر شهدای عزیزی که در روز چهارشنبه به دست خون آشامان روحشان پرواز کرد، اعلام کنم و در برابر آن‌ها تعظیم کنیم. مردم استواری که برای دفاع از سرزمین ما، مرز‌های ما و برای امنیت کشور و برای آرمان مردم ما مرزبانی شرق ایران را به جان خریدند. آن ثوابی که خداوند برای مرزبانان قرار داده شامل حال آن‌ها است و در این مسیر به دست تروریست‌هایی که به هیچ عنوان معیار‌های انسانی مدنظر آن‌ها نیست، شربت شهادت نوشیدند.

رییس‌جمهور گفت: ملت ما بی‌تردید انتقام خون این شهیدان را خواهد گرفت. نخواهیم گذاشت مزدوران که به پاسداران عزیر ما و آن‌هایی که امنیت کشور بر دوش آن‌ها است حمله‌ور شوند و از دست انتقام الهی و مردم مومن ایران فرار کنند.

وی ادامه داد: ما در این منطقه یک روابط برادرانه و صمیمی با همه منطقه می‌خواهیم. هیچ‌گاه ما آغازگر تجاوزی در کل منطقه نبودیم. آن روز که صدام به ما حمله کرد به سایر همسایگان گفتیم ایران از پس این حمله بر می‌آید. اما این مزدوران در این منطقه برای شما امنیت نخواهند آورد.

روحانی افزود: آن‌ها به صدام تکیه کرده بودند و فکر می‌کردند صدام به آن‌ها امنیت می‌دهد در حالی که ایران عزیز و قدرتمند همواره امنیت‌آفرین بوده است. آن‌ها بعدا دیدند همان شخص وقتی از ایران مایوس شد، نوبت کویت فرا رسید و اگر مهلت پیدا می‌کرد به بقیه هم می‌رسید. آن‌ها خطا کردند و چقدر خطای بالاتری که فکر می‌کنند در این منطقه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها امنیت آفرین هستند.

وی تاکید کرد: امنیت منطقه دست ما مسلمان‌ها است. امنیت کل منطقه را حفظ می‌کنیم و روابط برادرانه با همه همسایگان خواهیم داشت. متاسفانه برخی همسایگان راه اشتباه را انتخاب کرده‌اند و فکر می‌کنند ایران قدرتمند منطقه چشم طمعی به آن‌ها دارد. ایران یک روابط دوستانه و برادرانه با همه می‌خواهد.

روحانی گفت: در جنوب آب‌های شما کشور‌هایی هستند که می‌توانند برادران صمیمی ما باشند. انقلاب اسلامی ما مردمی است و ۴۰ سال این واقعیت را نشان دادیم که دنبال معنویت و پیشرفت منطقه هستیم. امروز هم عمل ما، زبان ما، رفتار ما و گفتار ما همین را خواهد گفت.

روحانی در ادامه تصریح کرد: تروریست‌ها و مخالفان نظام و حاکمیت ایران گاهی کاملا ناموفق بودند و گاهی توفیقاتی را به دست آوردند و می‌خواستند در ایران بین اقوام اختلاف باشد که به این هدف شوم دست نیافتند. امروز همه اقوام و مذاهب اعم از شیعه وسنی در ایران در کنار هم و باهم برادر هستند.

وی افزود: زندگی ما امروز در هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان و سراسر ایران باید به گونه‌ای باشد که اگر کسی وارد خیابانی شد نتوانند تشخیص دهند شیعه است یا سنی؛ همه باهم متحد و برادر باشیم و دست همدیگر را بگیریم. یکی از تصمیماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم اتخاذ شد مساله وحدت میان اقوام و مذاهب در ایران بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: امروز در سراسر منطقه و در استان‌های مختلف فرماندار، بخشدار، مدیرکل، عضو شورای شهر و روستا هم شیعه و هم سنی هستند؛ هم مرد و هم زن هستند و یکی از اهداف مهم ما این بود که به دنیا بگوییم ایران به دنبال شایسته‌سالاری است. مرد یا زن اقوام مختلف شیعه یا اهل سنت همه و همه باید تنها ملاکشان شایسته‌سالاری باشد.

وی افزود: برای ما مهم است همه فرمانداران و بخشداران در سراسر کشور در زمان استخدام واگذاری مسئولیت و مدیریت اساس شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهند. فرقی نمی‌کند که افراد از کدام قوم، روستا، شهر و دارای چه مذهبی هستند. هر که در این کشور ایران، اسلام و قانون اساسی را قبول دارد، زیر چتر و پناه قانون اساسی دارای حقوق مساوی است همه باید به قانون اساسی احترام گذاشته و به فکر منافع کشور باشیم عشق و ایمان ما اسلام، قرآن و اهل بیت است.

روحانی در ادامه اذعان داشت: ما برای ایران عزیز و وجب به وجب خاک این کشور خون‌ها داده‌ایم و فداکاری می‌کنیم آن‌ها که به پاسداران ما در مرز‌ها حمله می‌کنند بدانند این کار خون‌آشام آن‌ها در این منطقه در اراده ملت ما در مبارزه با تروریسم اضافه می‌کند و نمی‌گذاریم تروریست‌هایی که پول و امکاناتشان را کشور‌های دیگر تامین کرده‌اند به اراده ملی ما ضربه بزنند.

روحانی گفت: ما برای توسعه این کشور تلاش خواهیم کرد همان طور که در روز ۲۲ بهمن نشان دادیم راه انقلاب آزادی و استقلال خود را ادامه خواهیم داد. ما در برابر ظالم می‌ایستیم و به مظلومان کمک می‌کنیم. آمدید، ایستادید و گفتید زیر بار استکبار و نوکری اجانب نخواهید رفت.

وی افزود: خداوند در این ۴۰ سال به ما نعمتی داده که آن استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است و ما از فشار دشمن نمی‌هراسیم. آمریکا و صهیونیست به دنبال فشار بر ملت بزرگ ایران است و هدف آن‌ها خسته کردن مردم و تفرقه بین دولت، حاکمیت، قوای سه گانه و نیرو‌های مسلح است تا با ایجاد شکاف و فاصله و تردید مردم نسبت به نظام کشور را دچار مشکل کنند. قرآن به صراحت به ما می‌گوید بین شما دعوا، نزاع و ستیزی نباشد اگر اختلافی بیفتد سستی خواهد آمد و دشمن قوی خواهد شد و عظمت شما زیر سوال خواهد رفت.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم وحدت و ایستادگی در کشور تاکید کرد: امروز با وحدت و ایستادگی خود زیر یک پرچم و با رهبری یک رهبر، یک دولت، یک قانون اساسی و منافع ملی مشترک خود برای عظمت ایران عزیزمان متحد ایستاده‌ایم. امروز روز آزمایش و امتحان برای همه ما است و خداوند نعمت ایران را به ما داده است.

وی افزود: خداوند به مردم جنوب، آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و در کنار آن اقیانوس هند را داده که سواحل زیبایی در اختیار ما است و می‌توانیم جاذبه گردشگری آن را بالا ببریم.

روحانی با تاکید بر لزوم ایجاد فضای گردشگری در سواحل جنوب عنوان کرد: باید جاذبه گردشگری ایجاد شود و به این وسیله بیکاری در این بخش ریشه‌کن خواهد شد. یکی از تلاش‌های دولت این است که معضلات این منطقه و استان را حل و فصل کند. یکی رفع معضلات مردم و دیگری ایجاد آرامش در این منطقه از اولویت‌های ما است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان نسبت به مناطق دیگر کشور محروم‌تر هستند و باید کار‌های ویژه‌ای انجام شود و تا پایان دولت به شهرستان‌های این منطقه گازرسانی را انجام خواهیم داد و در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد. یکی از نیازمندی‌های این منطقه لوله‌کشی گاز است.

رئیس جمهور در رابطه با پرورش ماهی و میگو در هرمزگان اظهار داشت: در این منطقه پرورش ماهی و میگو می‌تواند درآمد و اشتغال بسیار زیادی ایجاد کند. ما طرح ۱۳ هزار هکتاری برای پرورش میگو را دنبال خواهیم کرد و در سفری که به اینجا داریم این طرح را تکمیل خواهیم کرد. برای طرح‌هایی که در این سفر افتتاح می‌کنیم ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده‌ایم و قول می‌دهیم این طرح‌ها اجرا و پیاده‌سازی شود.

وی افزود: یکی از طرح‌های ما توسعه بندر گناوه است که بندر قدیمی و مهمی محسوب می‌شود و برای تجارت و صیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد این بندر نیاز به راه‌های ورودی، لایروبی و توسعه دارد و به مردم قول می‌دهیم که این طرح در سال ۹۸ و ۹۹ دنبال شود و در این دولت اجرایی شود مساله صید و صیادی در این منطقه و در این استان با مشکلات بسیاری مواجه بوده که باید برای مردم راه صیادی و مجوز‌های آن تسهیل شود که یکی از مشاغل مردم در این استان از این طریق است.

روحانی در ادامه تصریح کرد: بزرگراه ساحلی این منطقه که از پارسیان تا بندرعباس و تا مرز سیستان و بلوچستان ادامه می‌یابد از طرح‌های دولت است که از بندرعباس تا پارسیان آن اجرا شده و حدود ۱۲۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است. در این سفر ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن در نظر گرفته‌ایم تا این جاده سریعتر تکمیل شود که می‌تواند اثر مهمی بر گردشگری منطقه داشته باشد و موجب رونق در منطقه خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: این دریا باید برای حمل و نقل، صیادی و گردشگری، توسعه یابد تا به اهداف‌مان برسیم پس از ۴۰ سالگی انقلاب یکی از اهداف مهم ما بالا بردن تولید، اشتغال، اخلاق و معنویت در این منطقه است انشاالله به حول و قوه الهی در این مسیر موفق خواهیم بود. هیچ کاری را بدون خواست، حضور و کمک مردم انجام خواهیم داد که هر جا موفق شدیم دولت و ملت در کنار هم می‌مانند.

رییس جمهور گفت: ان شاءالله با پشتوانه مردم و مسئولین این کار را انجام خواهیم داد و از مشکلات عبور می‌کنیم. آمریکا را در این منطقه دچار شکستت حتمی خواهیم کرد و همه ملت‌های این منطقه را دعوت به برادری و حسن هم جواری می‌کنیم. ما باید رژیم صهیونیستی و آمریکا را بیرون برانیم و با ملت‌های منطقه دست در دست هم بدهیم. ما نیازی به نیرو‌های خارجی نداریم. هرچه زودتر از این منطقه خارج شوند، ثبات بیشتر می‌شود؛ بنابراین ما در این مسیر تردید نداریم راهی که انتخاب کرده ایم صحیح است. خداوند بر ما این برکت و نعمت را نازل کرده است و وحدت و برادی را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ن ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
0
0
آقای روحانی با صراحت میگوییم دست از سر ما بردار
نظرات شما
پیشخوان