تاریخ انتشار: ۱۷:۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷

استقلال، تیمی که «خانواده» نیست!

در حالی که وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال تاکید دارد اعضای این باشگاه یک خانواده هستند اما شواهدی از اختلافات شدید بین او برخی از ارکان باشگاه موجود است.

استقلال، تیمی که «خانواده» نیست!

رویداد۲۴ سرمربی تیم استقلال در نخستین واکنش رسمی‌اش پس از شکست مقابل تراکتورسازی مقابل اصحاب رسانه ایستاد و صحبتهایی مطرح کرد.

خانواده!
شفر در خلال این صحبتها بارها از «خانواده استقلال» یاد کرد و یکی بودن اعضای این خانواده. اما شواهد مستحکم پیرامون این باشگاه حاکی از اختلافات عمیق بین ارکان این مجموعه دارد. اختلافاتی که معمولا یکسر آنها به خود شفر باز می‌گردد.

شفر - خطیر
روابط شفر و علی خطیر معاون باشگاه استقلال به هیچ وجه حسنه نیست و کدورت روابط دو طرف به حدی است که نه تنها آنها در فضای مجازی به جان هم  افتادند و یکدیگر را خائن نامیدند، بلکه این اختلاف باعث شد تا خطیر در محل کار خودحاضر نشود. تلاش‌هایی هم که برای از بین بردن این اختلافات صورت گرفته هنوز راه به جایی نبرده تا این اختلاف همچنان وجود داشته باشد. شفر در مصاحبه امروزش در حضور اصحاب رسانه با اشاره به اختلافش با خطیر می‌گوید: «شنیده‌ام که هفته سوم دنبال برکناری‌ام بودند اما علاقه‌ای به صحبت کردن در این خصوص ندارم».

شفر - کمیته فنی
شفر رابطه خوبی با کمیته فنی و اعضای آن ندارد. وی بارها تاکید کرده در نقل و انتقالات هیچ فردی به جز خودش و مدیرعامل حق دخالت ندارند و بیشتر منظور او از کلمه «هیچ فردی»، افراد حاضر در کمیته فنی و البته خطیر بوده‌اند. شفر در گفتگوی امروزش پیش از آغاز تمرین در واکنش به پرسشی که در خصوص جلسات او با کمیته فنی شد می‌گوید: «ما میگوئل، طاهری و مجیدی را در کادر فنی داریم. این مربیان هر روز در تمرین هستند و این بسیار مهم است! مربیان بسیار خوب و با انگیزه‌ای داریم و همین کافی است».

در واقع سرمربی آبی پوشان به طرز ماهرانه‌ای بدون این که از کمیته فنی نام بیاورد اعتقاد و شاید اعتماد به آنها را تایید نمی‌کند. پیش از این هم اعضای کمیته فنی بارها گلایه‌های خود را بابت عدم اطلاع و دخالتشان در امور فنی و نقل و انتقالات در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بودند.

دیگر اختلافات
البته این همه اختلافات در خانواده (!) بزرگ استقلال نیست. اختلافات ریز و درشت دیگر در این مجموعه وجود داشته و دارد که از جمله آنها می‌توان به اختلاف خطیر با بخش رسانه‌ای و یا اختلاف شفر با سرپرست تیم اشاره کرد.  در بسیاری از این اختلافات مشاهده می‌شود یک طرف این اختلافات خود شفر قرار دارد. او در گذشته هم با مدیران سابق این باشگاه به مشکلاتی برخورد کرد و با آنها اختلاف پیدا کرد.

خانواده‌ای که خانواده نیست
باوجود این که شفر امروز تاکید داشت استقلال یک خانواده است، اما شواهد می‌گوید که این خانواده آنقدر اختلاف دارد و آنقدر از هم گسیخته است که دیگر نمی‌توان نام خانواده بر آن گذاشت.

باوجود این که استقلالی‌ها به خصوص شفر تاکید بر یکدست بودن و خانواده بودن دارند، اما اختلافات زیاد در این خانواده آن را تبدیل به خانواده‌ای از هم گسیخته کرده است.

ناکامی‌های استقلال
نتایج استقلال در سالهای اخیر نشان از ناکامی‌های مستمر آنها در نتیجه گیری دارد. در چند سال گذشته نتایج استقلالی‌ها به گونه‌ای بوده که خون به دل هوادارانش کرده باشد. هواداران استقلال در سالهای اخیر نه تنها نتایج مطلوبی در لیگ و آسیا نگرفته‌اند، بلکه اکثر کری‌های موجود بین خودشان و هواداران رقیب را باخته‌اند و این نکته‌ای آزار دهنده برای آنها می‌باشد.

قطعا یکی از اصلی ترین عوامل ناکامی‌های سالهای اخیر این تیم می‌تواند همین اختلافات و اختلافات مشابهی باشد که از گذشته تاکنون در این خانواده به چشم می‌خورد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان