تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

«آمریکا از فرش‌های سفارت ایران در واشنگتن بخوبی مراقبت کرده!»/ یاوه‌گویی‌های رییس گروه اقدام ایران روبه‌روی ساختمان سفارت در واشنگتن +فیلم

وزارت خارجه آمریکا در صفحه رسمی توییتر خود ویدئویی از حضور بریان هوک نماینده ویزه آمریکا در امور ایران منتشر کرده که در سفارت سابق ایران در واشنگتن قدم میزند.
آمریکا از فرش‌های سفارت ایران در واشنگتن بخوبی مراقبت کرده!/ یاوه‌گویی‌های رییس گروه اقدام ایران روبه‌روی ساختمان سفارت در واشنگتن +فیلم
رویداد۲۴ بریان هوک با به کار بردن افعال حال، در این ویدئو میگوید: من امروز در مقابل ساختمانی با چندین دهه قدمت در قلب واشنگتن ایستاده ام؛ بیشتر افرادی که از خیابان ماساچوست با اتومبیل خود عبور میکنند نمیدانند که این ساختمان سفارت ایران است.
 
او مدعی شده دولت آمریکا در طول سال‌هایی که روابط ایران و آمریکا بعد از ماجرای گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی از بین رفته، از این ساختمان به خوبی مراقبت کرده است.
هوک میگوید: حتی فرش‌های ایرانی این ساحتمان که اثر هنری اند در این ساختمان همچنان قرار گرفته اند و دمای مناسبی برای مراقبت از آن‌ها در ساختمان برقرار شده تا ایرانی‌ها به محض بازیابی روابط دیپلماتیک دو کشور، به این ساختمان برگردند.
 
نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده: من امیدوار بودم دولت ایران هم همین نظر را داشته باشد. مردم ایران و مردم آمریکا باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. ما باید در کشور‌های هم سفارت خانه داشته باشیم. این برعهده رژیم ایران است تا وضعیت بهتری برای مردم خود رقم بزند. این کشور باید با تفکرات انقلابی کمتری اداره شود و شبیه یک کشور عادی باشد.
 
او در ادامه در این ویدئو میگوید:ما امیدواریم این رژیم رفتار‌های تهدید امیز علیه آمریکا و شرکای ما در منطقه را رها کند؛ این کشور میتواند چنین رویه‌ای را انتخاب کند یا شاهد سقوط اقتصادش باشد. تا زمانی که این رژیم دچار سومدیریت اقتصادی، نابودی محیط زیست و ماجراجویی‌ها در خارج از کشور است، مردم ایران نمیتوانند پتانسیل‌های خود را بروز دهند.

او در ادامه مدعی شده: ما امیدواریم یک روزی کلید این سفارت را به دست نمایندگان واقعی دولت ایران پس بدهیم. نمایندگانی که به تنها به فکر ایدئولوژی انقلابی و نفرت پراکنانه نباشند بلکه به فکر متافع مردم ایران باشند. مردم ایران باید آزاد باشند که قانون خودشان را ایجاد کنند که بتوانند از طریق این قانون رهبرانشان را برگزینند.

هوک در پایان مدعی شده: آمریکا امیدوار است که چهل سال آینده در ایران تفاوت‌های رادیکالی با چهل سال گذشته این کشور داشته باشد و شما مردم ایران جایگاه واقعی خود را به عنوان با ثبات‌ترین و صلح جو‌ترین کشور منطقه به دست آورید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان