تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

تاجر فرانسوی بازداشت شده در کیش، آزاد شد

بهرام قاسمی از آزادی تبعه فرانسوی که به طور غیر قانونی وارد جزیره کیش شده و اقدام به عقد قرارداد غیر مجازی در حوزه معدن کرده بود خبر داد.
تاجر فرانسوی بازداشت شده در کیش، آزاد شد
 
رویداد۲۴  روز گذشته ایران شهروند فرانسوی تباری را که به جرم ورود غیرقانونی به ایران بازداشت شده بود را آزاد کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزیر خارجه ایران روز گذشته اعلام کرد: یک تبعه فرانسه که به دلیل ورود غیر مجاز به ایران بازداشت شده بود پس از طی مراحل قانونی و رفع سایر اتهامات در روز‌های اخیر آزاد شد.

وزیر خارجه فرانسه از بازداشت یک تبعه فرانسوی به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی معدن خبر داده و گفته بود این فرانسوی در جزیره کیش بازداشت شده و پاریس برای حل این مساله با تهران در حال رایزنی است.
 
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی به آژانس خبری فرانسه گفته: این فرد نلی ارین کمبرول تاجر ۵۹ ساله فرانسه‌ای بوده که جریان او توسط نمایندگان مجلس و وزیر خارجه فرانسه افشا شده بود.
 
به گفته این منبع خبری، ارین ایران را روز گذشته ترک کرده است.
 
لودریان وزیر خارجه فرانسه چهارشنبه هفته گذشته گفته بود پاریس با تهران برای بهبود وضعیت این تاجر بازداشت شده در ماه اکتبر در حال رایزنی است.
 
او گفته بود این تاجر فرانسوی در کیش که در نزدیکی دبی است به دلیل عقد یک قرارداد معدنی غیر قانونی و ورود غیر مجاز به ایران بازداشت شده است.
 
جزییات بازداشت او اولین بار در رسانه‌های مارتینیکو که شهر ارین است منتشر شد.
 
روابط ایران و فرانسه از شش ماه علی رغم همکاری این دو کشور در برجام به دلیل ادعای پاریس در دست داشتن تهران در یک سوقصد علیه نشست مجاهدین خلق، پر تنش شده است.
 
بر اساس گزارش‌ها پاریس از سال گذشته تا کنون از معرفی سفیر جدید خود سرباز زده و پاسخ ایران در معرفی بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه را نیز نداده است. در حال حاضر روابط دو کشور در سطح کاردار ادامه دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان