تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
گزارش رویداد۲۴ از پس‌لرزه‌های یک استعفا؛

اختصاصی رویداد۲۴/ جلسه مهم قائم مقام ظریف با مدیران ارشد وزارت خارجه

در پی استعفای محمدجواد ظریف، صبح امروز جلسه در وزارت امور خارجه با حضور قائم مقام و مدیران ارشد این وزارتخانه برگزار شده است.

جلسه مهم قائم مقام ظریف با مدیران ارشد وزارت خارجه

رویداد۲۴ شب گذشته محمد جواد ظریف در یک پیام اینستاگرامی از مسئولیت وزارت خارجه استعفا کرد. در پی تصمیم ظریف، جمعی از مدیران وزارت خارجه به صورت دسته جمعی درخواست استعفا کرده‌اند.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه به رویداد۲۴ گفته مدیران وزارت خارجه منتظر تصمیم رئیس جمهور هستند که اگر این استعفا پذیرفته شود، آنها نیز از سمت خود استعفا خواهند کرد.

آنگونه که خبرنگار رویداد۲۴ کسب اطلاع کرده، صبح امروز جلسه‌ای در وزارت امور خارجه به ریاست مرتضی سرمدی قائم مقام محمد جواد ظریف با حضور مدیران و دیپلمات‌های ارشد وزارت خارجه برگزار شده است و در این جلسه درباره استعفای ظریف بحث شده است.

یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه این بوده که جمعی از مدیران ارشد گفته‌اند در حمایت از ظریف از سمت خود کنار می‌روند تا دست رئیس جمهور نیز برای تصمیم‌گیری باز باشد.

ظریف در واکنش به این جلسه در یادداشتی نوشته است: «تاکید بنده به همه برادران و خواهران عزیز در وزارت خارجه و نمایندگی‌ها این است که با کمال صلابت وظایف خود در دفاع از کشور را دنبال کنند و از چنین اقداماتی به شدت پرهیز کنند. برای بنده خدمت در کنار شما افتخار بود و امیدوارم استعفای بنده تلنگری برای بازگشت وزارت امور خارجه به جایگاه قانونی‌اش در روابط خارجی باشد. از همه شما ممنونم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمدجواد ظریف
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان