تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۷
آسوشیتدپرس:

عربستان، شهروندی پسر بن لادن را لغو می‌کند

به دنبال تعیین جایزه یک میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری یا کشتن حمزه بن لادن، آسوشیتدپرس اعلام کرد که عربستان سعودی نیز شهروندی پسر رهبر سابق القاعده را لغو می‌کند.
  رویداد۲۴  آسوشیتدپرس دقایقی پیش در خبری فوری لغو شهروندی پسر رهبر سابق القاعده را اعلام کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: برای دادن اطلاعاتی که به بازداشت «حمزه بن لادن» سرکرده پیشین القاعده منجر شود، یک میلیون دلار پاداش می‌دهد.

برنامه «پاداش برای استقرار عدالت»، وابسته به دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا با اعلام این خبر، عکس پسر سرکرده پیشین القاعده را در تارنمای خود قرار داده است.

براساس گزارش تارنمای این دفتر، وزارت خزانه داری آمریکا، به فردی که هرگونه اطلاعاتی به واشنگتن بدهد و این مساله موجب بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش می‌دهد.

آمریکا اعلام کرد: حمزه که با انتشار پیام‌های صوتی و تصویری در اینترنت از طرفداران خود می‌خواهد که علیه آمریکا و متحدان غربی اش دست به حملات بزنند، برای رهبری آینده گروه القاعده آماده می‌شود.

وی آمریکا را تهدید کرده است که برای انتقام خون پدرش که ماه می ۲۰۱۱ (اردیبهشت/ خرداد ۱۳۹۰) کشته شد، به ایالات متحده حمله خواهد کرد.

حمزه متولد سال ۱۹۸۹ با تابعیت عربستانی و شوهر دختر «محمد عطا» رباینده اصلی و مغز متفکرحملات به برج دوقلوی مرکز تجارت جهانی در سال ۲۰۰۱ ازدواج کرده است.

براساس نامه بن لادن که از ساختمان «ابیت آباد» پاکستان، جایی که در آن کشته شد، بدست آمده است، بنیانگذار القاعده، پسرش را برای جایگزینی خودش و رهبری این گروه آماده می‌کرده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان