تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

فعالیت جدی وزرای احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس مجلس یازدهم/ ائتلاف کرمانی‌ها مقابل مشهدی‌ها +جدول

کانون دانشگاهیان حدود یک دهه است به عنوان یکی از احزاب موثر اصولگرا فعالیت می‌کند. اعضای این حزب خود را در کنار دیگر احزاب اصولگرا، برای انتخابات مجلس یازدهم آماده می‌کنند.

جدی تر شدن فعالیت احزاب اصولگرا، یک سال مانده به انتخابات مجلس

رویداد۲۴ میثم سعادت: کمتر از یک سال تا انتخابات مجلس یازدهم زمان باقی مانده است. این فرصت برای سیاستمدارن، زمانی طلایی است که با استراتژی مشخص در انتخابات حاضر شوند؛ به خصوص برای احزاب اصولگرا که از تایید صلاحیت نامزد‌های خود اطمینان دارند و از طرفی رقابت‌های شدید درون گروهی را نیز تجربه می‌کنند.

هفته گذشته هم حزب آبادگران و هم حزب آبادگران جوان شورای مرکزی خود را انتخاب کردند، اما مهمترین حزبی که از ویترین ۹۷ خود رونمایی کرد، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بود.

کانون دانشگاهیان؛ نقطه مقابل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه

کانون دانشگاهیان حدود یک دهه است به عنوان یکی از احزاب موثر اصولگرا فعالیت می‌کند. اعضای بسیج اساتید که تمایل به کار حزبی داشتند نیز در شورای مرکزی و بدنه این حزب حضور داشتند. کیومرث یزدان پناه که عضو شورای مرکزی این تشکل و رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران بود، جای خود را به عبدالرضا سیف رئیس جدید بسیج اساتید دانشگاه تهران داد.

این تشکیلات در واقع نقطه مقابل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه است که محل فعالیت استادان دانشگاه اصلاح‌طلب در سراسر کشور است.

سید محمد حسینی وزیر ارشاد و مهدی زاهدی وزیر علوم احمدی نژاد، از چهره‌های موثر این حزب بودند و طبیعتا دایره نفوذ این حزب نیز در وزارت ارشاد و وزارت علوم دولت سابق بیشتر بود. البته منصور غلامی که سابقه عضویت در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه را دارد، تمایلی برای استفاده از اعضای این تشکل در وزارت علوم ندارد.

نیرو‌های جدید

در دوره جدید فعالیت این حزب، جمعی از وزیران سابق احمدی نژاد به مجموعه اضافه شدند. رضا تقی پور، صادق خلیلیان، محمد عباسی و فاطمه واعظ جوادی از جمله اعضای جدید این حزب هستند که حضور آن‌ها در شورای مرکزی این حزب، می‌تواند اسم آنان را به عنوان نامزد‌های بالقوه انتخابات مجلس مطرح کند. از این جمع محمد عباسی پیش از این در مجلس هفتم حضور داشته و صادق خلیلیان نیز نامزد رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ بود. خلیلیان در دولت احمدی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز بوده است.

ائتلاف غیر مشهدی‌ها

در عموم تشکیلات اصولگرایان، چه نزدیکان قالیباف و چه نزدیکان رئیسی، مشهدی‌ها حضور محسوسی در تشکیلات دارند. اما در کانون دانشگاهیان، حضور پر رنگ کرمانی‌ها (زاهدی، حسینی، پورابراهیمی) محسوس است.

نکته جالب اینجاست که در مشهد تشکیلاتی به نام کانون دانشگاهیان خراسان رضوی فعالیت می‌کند که گرایش اصلاح‌طلبی دارد و دبیرکل آن محمد صادق جوادی حصار است.

از یکتا تا کانون دانشگاهیان

حسینی، زاهدی و عباسی سه فردی هستند که در آستانه انتخابات مجلس دهم، جبهه یکتا را تشکیل دادند. جبهه یکتا در ابتدا با سر و صدای زیاد تاسیس شد، اما وزارت کشور از آن‌ها خواست برای فعالیت درخواست مجوز بدهند. این تشکیلات بعد از بی توجهی از سوی افکار عمومی، به مرور  به محاق رفت.

بالاخره یک زن

فاطمه واعظ جوادی تنها زن عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی است. از آن سو در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه، چهار زن در شورای مرکزی حضور دارند که مشهورترین چهره آنان، الهه کولایی نماینده مجلس ششم تهران است. مرضیه حاج‌هاشمی، ژاله حساس‌خواه و زهرا احمدی‌پور دیگر زنان عضو تشکل استادان اصلاح طلب دانشگاه هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
1
0
آخه با چه رویی! واقعاً پر روییه
نظرات شما
پیشخوان