تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

ذوب آهن ایران - الزورای عراق/ رمز بقای علی منصور پشت اولین پیروزی آسیایی

تیم‌های فوتبال ذوب آهن و الزورا امروز دوشنبه در چارچوب نخستین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به مصاف هم می‌روند.
ذوب آهن ایران - الزورای عراق/ رمز بقای علی منصور پشت اولین پیروزی آسیایی
رویداد۲۴ تیم فوتبال ذوب آهن ایران درحالی باید امروز دوشنبه در چارچوب نخستین هفته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف الزورا برود که تلاش می‌کند با شکست این تیم بتواند ۳ امتیاز نخست را کسب کند.

سبزپوشان اصفهانی فصل گذشته به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و شاگردان علیرضا منصوریان با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه هستند. این تیم در لیگ هجدهم عملکرد خوبی نداشته و با کسب پانزده امتیاز از ۱۸ بازی در رده چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۶ پیروزی، ۱۴ شکست، ۱۱ مساوی،۶۶ گل زده، ۵۰ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوب آهن این فصل را خیلی خوب آغاز کرد، اما با افت شدیدی مواجه شد و اکنون در رده چهاردهم جدول رده بندی لیگ قرار دارد. سبزپوشان در این فصل فوتبال لیگ برتر ایران در ۱۸ مسابقه تنها ۲ برد بدست آورد در ۹ بازی به تساوی رسید و متحمل هفت شکست شد تا آمار ضعیفی را به ثبت برساند.

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن در این فصل فوتبال کشورمان می‌توان به محمد رشید مظاهری، میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فر، ماریون سیلوا، کریستین اوساگونا و ... اشاره کرد. البته ذوبی‌ها محمدرضا خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند و نمی‌توانند از این بازیکن استفاده کنند.

از سویی دیگر الزورا در حال حاضر در جدول رده بندی لیگ عراق با کسب ۳۶ امتیاز از ۱۸ بازی در رده چهارم لیگ کشورش قرار دارد و سرمربی این تیم حکیم شاکر است. اودیشو سرمربی موفق الزورا پس از این که عنوان قهرمانی فصل قبل عراق را کسب کرد چند ماه بعد از آغاز این فصل به دلیل مشکلات عدیده ملی و دریافت نکردن حق و حقوق خود و دستیارانش استعفا داد. باشگاه بلافاصله استعفای اودیشو را قبول کرد تا با این اتفاق شوک بزرگی به رقیب عراقی ذوبی‌ها وارد شود.

البته ساعاتی بعد از کنار رفتن سرمربی الزورا، باشگاه عراقی در اطلاعیه‌ای از انتصاب مربی سابق تیم ملی به عنوان جانشین مربی مستعفی خبر داد و نوشت، حکیم شاکر چهره سرشناس فوتبال این کشور به عنوان سرمربی جدید الزورا انتخاب شد.

الزورا افتخارات زیادی در فوتبال عراق و ... دارد و از ستاره‌های این تیم می‌توان به جلال حسن، صفا هادی، حسین جوید و ... اشاره کرد.

قضاوت این دیدار برعهده فو مینگ چینی است. این داور ۳۶ ساله از سال ۲۰۱۰ در لیگ چین قضاوت می‌کند و از سال ۲۰۱۴ در فهرست فیفا قرار گرفته است. مینگ در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ دو بازی میان تیم‌های یمن - عراق و قرقیزستان - امارات را قضاوت کرد در لیگ قهرمانان آسیا نیز داوری‌های زیادی کرده است.

او در لیگ قهرمانان برای ایرانی‌ها دیدار پرسپولیس - الوحده و ... سوت زده و خوش یمن نیز بوده است.

هو ویمینگ و وانگ دکسین کمک‌های فو مینگ در امر قضاوت هستند. بازی تیم‌های ذوب‌آهن و الزورا عراق از گروه A. مسابقات لیگ قهرمانان آسیا امروز دوشنبه (۱۳ اسفندماه) از ساعت ۱۹ در ورزشگاه فولادشهر برگزار خواهد شد و در دیگر دیدار این گروه هم النصرعربستان و الوصل امارات رو در روی هم قرار می‌گیرند.

برنامه ذوب آهن ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

دوشنبه ۱۳ اسفند:

ذوب‌آهن ایران - الزوراء عراق

دوشنبه ۲۰ اسفند:

النصر عربستان - ذوب‌آهن ایران

دوشنبه ۱۹ فروردین:

الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - الوصل امارات

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت:

الزوراء عراق - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - النصر عربستان


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان