تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

بهای خدمات در شهر تهران ۲۰ درصد افزایش یافت

در بررسی بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران بهای خدمات در شهرداری حداکثر ۲۰ درصد افزایش یافت.
بهای خدمات در شهر تهران ۲۰ درصد افزایش یافت
رویداد۲۴ در صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران بودجه سال ۹۸ شهر مورد بررسی قرار گرفت و در تبصره ۳۰ آن آمده است که شهرداری تمامی بهای خدمات مصوب شورا و ملاک عمل در واحد‌های خدمات‌رسان را حداقل ۲۰ درصد و حداکثر به میزان نرخ تورم پایان سال ۹۷ افزایش دهد. در صورت تغییر نرخ حاملان انرژی یا سایر متغیر‌های مؤثر در بهای تمام شده خدمات شهرداری مجاز است لایحه اصلاحیه خدمات یاد شده را در قالب لایحه اصلاحیه بودجه تا پیش از شهریور ماه سال ۹۸ به شورا ارائه کند.

در ادامه حجت نظری درباره این بند از بودجه گفت:‌هزینه تعیین بهای خدمات را به شهرداری می‌خواهیم تفویض کنیم یا خیر و هزینه شهرداری را حداقل ۲۰ درصد و یا به سقف تورم اعلامی افزایش دهیم.

در ادامه فراهانی عضو شورای شهر تهران گفت: ما برای اینکه شهرفروشی نکنیم و پا بر جای گذشتگان در این باره نگذاریم که مجوز برج در کوچه‌های باریک می‌دادند و منابع را می‌فروختند لازم است بهای خدمات شهری را تنظیم کنیم. بسیاری از بهای خدمات سال‌ها است تغییری نکرده است.

وی ادامه داد: شهرداری موظف است فهرست بهای خدمات را ارائه کند.

وی گفت: با هر افزایش عوارضی که شهرداری پیشنهاد می‌دهد موج رسانه‌ای اتفاق می‌افتد، ولی در حال حاضر می‌توانیم برای سال ۹۸ بهای خدمات را تا ۲۰ درصد افزایش دهیم و از شهرداری بخواهیم این موضوع را بررسی کند.

در ادامه احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت: تا چه قدر می‌توانیم با عنوان اینکه اعتبار نداریم و یا هزینه‌ها زیاد است فشار به مردم بیاوریم بعضاً مطرح می‌شود سال آینده تا ۵۰ درصد تورم افزایش خواهد یافت و در حال حاضر نیز افزایش حقوق و دستمزد ۲۰ درصد بوده است. ما چه نوع خدماتی قرار است از نظر کیفی و کمی به شهروندان ارائه بدهیم. ما اگر پول نداریم باید راهی برای آن پیدا کنیم و این اشکال اول ما است.

وی خاطرنشان کرد: بنده با افزایش حداکثر ۲۰ درصدی بهای خدمات مخالف هستم.

در ادامه بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: ما در طول سال افزایش بهای خدمات خواهیم داشت و در طول سال هم خبری از شورا بیرون می‌آید نشان از این می‌دهد که یک نرخی را افزایش می‌دهیم و هیأت تطبیق فرمانداری تهران نیز هزینه‌های بیشتر از نرخ تورم را مخالفت خواهد کرد و بیشتر از آن به صلاح شهر نیست. در حال حاضر نیز حقوق کارکنان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

آروین ادامه داد: بعضی از نرخ‌ها نیز چندین سال است که افزایش نیافته است و اگر یک بار در سال تعرفه‌ها را افزایش دهیم هزینه‌ها در شورا و شهرداری نیز کمتر می‌شود.

در ادامه سکینه اشرفی معاون برنامه‌ریزی و امور شورا‌ها نیز گفت: یکی از الزامات شورا برای شهرداری فهرست بهای کالا و خدمات ارائه شده است و شهرداری موظف است فهرست بهای خدمات را ارائه کند که ۱۳ تا ۱۴ فصل جداگانه دارد و برخی از موارد را ما قبل از شورا تصویب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ فهرست بهای خدمات به روز نشده است و بر اساس تبصره بودجه ۹۸ به هر یک از بهای خدمات یک به یک ورود پیدا می‌کنیم.

در ادامه فراهانی عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: شهرداری مکلف است کلیه بهای خدمات مصوب شورا و ملاک عمل در واحد‌های خدمات‌رسان را حداکثر تا ۲۰ درصد افزایش دهد و در صورت تغییر نرخ حامل‌های انرژی لایحه اصلاحی را به شورا ارائه دهد.

در ادامه با ۱۱ رأی موافق و ۵ مخالف افزایش حداکثر ۲۰ درصدی بهای خدمات در شهرداری تهران به تصویب رسید.
منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بودجه 98
نظرات شما
پیشخوان