تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

ورزش انگلیسی با قانون «هم‌دیگر را نکشید»! /فیلم ۱۸+

هرساله در یکی از خیابان‌های شهر اترستون انگلیس بازی‌ای برگزار میشود که در آن افراد تنها موظف به اجرای یک قانون مهم‌اند: هم دیگر را نکشند!
ورزشی در انگلیس با یک قانون؛ «هم‌دیگر را نکشید»! +فیلم
رویداد۲۴ «توپ بازی اترستون» یا فوتبال قرون وسطایی هرسال در سه شنبه اعتراف که به آن سه شنبه پن کیک، روز پن کیک یت سه شنبه چاق نیز معروف است، در شهر اترستون انگلیس برگزار می شود.
در سال ۱۱۹۹ از کیسه‌ای پر از طلا به عنوان توپ استفاده کردند و پس از آن هر سال در همان زمان توپ بازی اترستون در خیابان اصلی شهر برگزار می‌شد.

به گزارش رویداد۲۴ فوتبال قرون وسطایی قبل از قرن ۲۰ رایج بوده، اما به دلیل ماهیت خشن آن، دولت قانونی را تحت عنوان قانون بزرگراه‌ها در سال ۱۸۹۵ تصویب کرد که هر گونه بازی در خیابان را ممنوع اعلام میکرد. اما این بازی همچنان در اترستون برگزار می‌شود.

در سال ۱۹۸۶ نشستی برای تعیین تکلیف سرنوشت فوتبال قرون وسطایی تشکیل شد؛ نتیجه این نشست ایجاد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته توپ بازی بود که مسئولیت برگزاری این بازی را بر عهده گرفت.

امسال نیز ۵ مارس، ۸۲۰ مین مراسم فوتبال اترستون برگزار شد.

مدت بازی دو ساعت بین ساعت ۳ تا ۵ بعد از ظهر است؛ قوانین بازی بسیار ساده است. توپ دست هرکسی بماند برنده است.

به گزارش رویداد۲۴ دو قانون ساده دیگر نیز برای این بازی وجود دارد: بازیکنان از خیابان لانگ استریت نباید خارج شوند. و کسی را نباید بکشند!
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان