تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

واکنش حمید حامی به حواشی اجرایش در شیراز/ از کسانی که به شایعات دامن نزدند، تشکر می‌کنم

حمید حامی یک هفته پس از حواشی اجرای زنده‌اش در جشنواره موسیقی شیراز و بازتاب‌های آن در رسانه‌ها به این حواشی واکنش نشان داد.
واکنش حمید حامی به حواشی اجرایش در شیراز/ از کسانی که به بازار شایعات دامن نزدند، تشکر می‌کنم
رویداد۲۴ حمید حامی (خواننده موسیقی پاپ) پس از اتفاقاتی که در آخرین کنسرت وی به وقع پیوست، با انتشار یک بیانیه به حواشی واکنش نشان داد.

او در بخشی از این بیانیه نوشته است: مردم ما باهوش‌تر از آن هستند که فریب تصویری فرضی و چند ثانیه‌ای که هیچ تقصیری از پخش آن متوجه بنده نیست و نخواهد بود و ساختگی یا حقیقی بودن آن هنوز مورد شک است را، بخورند.

در قسمت دیگری از نامه حامی آمده است: پس از انتشار هماهنگ و هدفمند تصاویری از کنسرت شیراز بنده در فضای مجازی، رایزنی‌ها و تحقیقاتی از طرف مسئولان ذیصلاح و هم بنده در جهت اثبات صحت آن تصاویر و نیز مجازات عاملین پخش آن بصورت گسترده‌ای انجام گرفت.

کنسرت مذکور که در سالن «حافظ» شهر شیراز به گنجایش تقریبی هزار نفر و در تاریخ ۲۸ بهمن ۹۷ در دو سانس برگزار شد اولین کنسرت مستقل من در این شهر بود.

لازم است بدانید که برای برگزاری کنسرت در ایران مجوز‌های لازم برای شعر، آهنگ، نوازنده‌ها و ... توسط اداره ارشاد استانی که کنسرت در یکی از شهر‌های آن استان برگزار می‌شود صادر می‌شود، مثلا در این مورد خاص دفتر موسیقی استان فارس مسئول صدور مجوز‌های لازم و عبور کلیه عوامل و آهنگ‌هایی که قرار است اجرا بشوند از فیلتر‌های لازم بودند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اینکه متفکرانه و منصفانه ناگفته پیداست که هیچگونه تقصیری متوجه بنده به عنوان خواننده‌ای که کنترل تصاویر جزو شرح وظایف و مسؤولیت‌های بنده نیست و تا تاریخ انتشار تصاویر از پخش آن‌ها بی‌خبر بوده‌ام، اما با احترام به مردم ایران که سختی‌های فراوانی را از سر گذرانده‌اند و نیز احترام به مردان و زنانی که برای ساختن این سرزمین از جان خود گذشتند، بنده حامی، چه در مقام یک هنرمند و چه در مقام یک انسان، به خاطر هتک حرمت‌های هنر و ادب، فارغ از اینکه مقصر این ماجرا کیست، آیا ساختگی‌ست و یا حقیقی، از مردم عزیزم عذرخواهی می‌کنم و این حق را برای آن دسته از مردمی که عزیزانشان را برای حفظ ناموس و خاک ایران از دست داده‌اند، قائل هستم که معترض و دلگیر از این ماجرا باشند و این اتفاق را محکوم می‌کنم.

او در بخش دیگری از نامه خود افزوده است: تشکر می‌کنم از مردمی که همواره برای حفظ آبروی هنرمند و هنرش به شایعات دامن نزده‌اند و ارزش هنرمندان حقیقی را می‌شناسند، مردمی که از بی‌آبرویی خود و دیگران هراس دارند، که می‌دانند برای هر ساختنی سختی فراوان است و برای هر ویرانی یک تلنگر کافی‌ست، مردمی که با تلاش نان می‌خورند و هنوز انسانیت را می‌شناسند و، اما با گروهی که خدا و انسانیت را فراموش کرده‌اند و یا هرگز نمی‌شناخته‌اند ما را کاری نیست. تشکر از مسئولان محترم وزارت ارشاد تهران که همواره در کنار بنده بوده‌اند و به هنر من احترام گذاشته‌اند از جمله: جناب ترابی، جناب فرهنگ، جناب دکتر حسینی، جناب افضلی و نیز وزیر محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمید حامی
نظرات شما
پیشخوان