تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
یک کارشناس بیمه اتومبیل مطرح کرد؛

توصیه به دارندگان بیمه شخص ثالث/ خودروی خود را تا ۲۰ میلیون تومان بیمه کنید

یک کارشناس بیمه اتومبیل به بیمه‌گزاران شخص ثالث توصیه کرد با توجه به افزایش قیمت خودرو و خدمات آن در کشور، بهتر است سقف تعهدات مالی بیمه خود را حداقل به میزان ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش دهند.
توصیه به دارندگان بیمه شخص ثالث/ خودروی خود را تا ۲۰ میلیون تومان بیمه کنید
رویداد۲۴ محمد غلامیان درباره میزان افزایش سقف تعهدات مالی در بیمه شخص ثالث برای دارندگان خودرو افزود: تعهدات مالی ۲.۵ درصد دیه یک انسان مسلمان در نظر گرفته می‌شود و بر این اساس حداقل تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در سال ۹۶ رقمی معادل ۷ میلیون بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷ دیه کامل یک انسان در ماه حرام مبلغ ۳۰۸ میلیون تومان اعلام شد و ۲.۵ درصد این عدد، مبلغی معادل ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

غلامیان ادامه داد: برای سال ۹۸ نیز با لحاظ ضریب ۲.۵ درصد، تعهدات مالی بیمه‌های شخص ثالث به ۹ میلیون تومان می‌رسد. این مبلغ کمترین میزان تعهدات مالی است، اما می‌توان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث را به میزان دلخواه تا مبلغ ۳۰ میلیون تومان افزایش داد.

وی اضافه کرد: بهتر است با شرایط فعلی اقتصادی و قیمت خودرو، رانندگان رقم بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال جاری و ۹ میلیون تومان برای سال ۹۸ را برای خودروی خود در نظر بگیرند.

غلامیان اظهار کرد: مردم می‌دانند با افزایش قیمت خودرو و خدمات آن، دیگر ۹ میلیون تومان پاسخگوی تصادفات نیست و بهتر است سقف تعهدات مالی را حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیرند.

این کارشناس بیمه اتومبیل افزود: اکنون شرکت‌های بیمه ملزم به رعایت حداقل تعهدات مالی در بیمه شخص ثالث هستند و هیچ شرکت بیمه‌ای حق ندارد برای سال جاری زیر تعرفه بیمه نامه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعهدات مالی صادر کند.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان