تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

سقوط آزاد بوئینگ

کمپانی بوئینگ، پس از سقوط بوئینگ 737 MAX در اتیوپی، با بحران مواجه شده است به طوری که طی روزهای گذشته با کاهش شدید ارزش سهام خود روبرو شده است. علاوه بر این کشورهای مختلف آسمان خود را به روی بوئینگ بستند.

سقوط آزاد بوئینگ

رویداد۲۴ آمار کشورهایی که حریم هوایی خود را به روی بوئینگ 737 مکس بسته اند تاکنون به 40 کشور رسیده است. امروز قزاقستان، ترکیه و فیجی اعلام کردند که پرواز بوئینگ‌های 737 مکس را ممنوع کرده و از طرف دیگر کشورهای آمریکای لاتین هم در حال ارزیابی شرایط برای ممنوع کردن فعالیت این هواپیماها هستند.

انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند. پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی، از جمله ایرلند، آلمان ، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد. شرکت های هواپیمایی لبنان و مصر حریم هوایی خود را بر روی این نوع از هواپیماها بستند. امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این نوع هواپیما گرفتند. 

با نگرانی از ایمنی هواپیماهای ۷۳۷، سقوط شدید سهام بوئینگ برای دومین روز متوالی ادامه یافت و شاخص میانگین صنعتی داوجونز را نیز پایین کشید.به گزارش مهر، پس از اینکه موج زمین‌گیر کردن هواپیمای ۷۳۷ مکس ۸ بوئینگ در بین کشورهای بیشتری ادامه پیدا کرد، سهام بوئینگ ۶.۱ درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد تا بدترین سقوط دو روزه خود از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون را ثبت کند.

بحران در بوئینگ ترامپ را هم مجبور کرد واکنش نشاد دهد.رئیس جمهور آمریکا در تویئت نوشت: هواپیماها برای پرواز بیش از اندازه پیچیده شده اند.''دیگر به خلبان ها نیازی نیست و کارشناسان رایانه موسسه فناوری ماساچوست جایگزین آنها شده اند. چنین چیزی را تمام مدت در بسیاری از محصولات می بینم. همیشه در پی برداشتن یک قدم غیرضروری رو به جلوی هستند، آن هم در زمانی که نسخه قدیمی معمولا ساده تر و بهتر است. پیچیدگی خطر می آفریند. تمام این چیزها هزینه زیاد و دستاورد کمی دارد.' وی افزود: 'شما را نمی دانم ولی من دوست ندارم آلبرت انیشتین خلبانم باشد. من حرفه ای هایی را می خواهم که اجازه دارند به راحتی و به سرعت کنترل هواپیما را در دست بگیرند.'

رئیس جمهور آمریکا پیرو این توییت روز گذشته(سه شنبه) با 'دنیس مولنبرگ' مدیرعامل بوئینگ نیز تماس تلفنی برقرار کرد. آن طور که یکی از سخنگویان بوئینگ می گوید، مولنبرگ ضمن این گفت وگو تصریح کرد که به امنیت هواپیماهای شرکتش اطمینان کامل دارد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان