تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
مشاور عالی سازمان سنجش اعلام کرد:

ثبت نام بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در کنکور ۹۸

مشاور عالی سازمان سنجش از اتمام فرصت مجدد ثبت نام در کنکور ۹۸ خبر داد.
ثبت نام بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر در کنکور ۹۸
رویداد۲۴ حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام این خبر گفت: ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ از چهارشنبه ۲۴ بهمن از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد و دوشنبه ۶ اسفند پایان یافت. بر اساس آمار اولیه تعداد یک میلیون و ۷۶ هزار و ۶۵۷ نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۸ برای پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

توکلی اضافه کرد: به منظور مساعدت با داوطلبانی که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت سوابق تحصیلی نشدند و یا به هر دلیل دیگر در کنکور ۹۸ ثبت نام نکردند مهلت مجددی در روز‌های ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ در نظر گرفته شد. بر اساس آمار اولیه در مهلت مجدد کنکور ۹۸ در روز‌های ۱۹ تا ۲۲ اسفند ۹۷ تعداد ۴۰ هزار و ۳۳۹ نفر ثبت نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: در مجموع با توجه به آمار ثبت نام کنندگان در فرصت اول و فرصت مجدد ثبت نام، تعداد یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۹۹۶ داوطلب برای کنکور ۹۸ ثبت نام کرده اند. برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ با توجه به نوع نظام آموزشی دو نوع سوال متفاوت تهیه و در جلسه آزمون تحویل خواهد شد. برای داوطلبان نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ (دانش آموزان فعلی نظام جدید پایه دوازدهم) یک نوع سوال و برای نظام آموزشی سالی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و ترمی واحدی (دارنده پیش‌دانشگاهی) و نظام قدیم یک نوع سوال دیگر طراحی می‌شود.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان