تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بورس در هفته‌ای که گذشت/ بازار بورس با خوش بینی به استقبال نوروز رفت

شاخص کل بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ اسفندماه جاری با ۶۲۸۹ واحد افزایش، معادل ۳.۸۶ درصد رشد کرد و به رقم ۱۶۹۱۱۶ واحد رسید.

بورس با خوش بینی به استقبال نوروز رفت

 رویداد۲۴ شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۶۲۸۹ واحد افزایش، معادل ۳/۸۶ درصد رشد کرد. در حال حاضر گروه‌های بانکی منتظر خبرهای خوشی بوده و شاید این گروه در روزهای پایانی سال اتفاقات خوشی را رقم بزند. کارشناسان بورسی معتقدند؛ در شرکت‌های پتروشیمی و فلزات نیز به خاطر اینکه منبع صادرات دارند، امکان رشد سودآوری وجود دارد.

اخبار منتشره درباره صنایع خودروسازی و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان موجب خوش‌بینی نسبت به وضعیت خودرویی شده است. سهام شرکت‌های فلزی هم ارزشمند بوده و با توجه به قیمت و نسبت قیمت به درآمد این سهم می‌توان گفت که سهام این شرکت‌ها در وضعیت مطلوبی برای خرید قرار دارد، البته تغییرات قیمت جهانی محصولات این گروه نیز در وضعیت سهام این شرکت‌ها تأثیرگذار است.

در جریان داد و ستد‌های شنبه هجدهم اسفندماه بازار سرمایه تعداد ۲ میلیارد و ۶۶۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۷۰۸ میلیارد تومان در ۱۳۴ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۸۰ واحدی در ارتفاع ۱۶۳ هزار و ۷ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های معاملاتی پتروشیمی مبین، بانک ملت و سرمایه‌گذاری غدیر شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت و بانک صادرات ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶۵۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۵۷۳ میلیارد تومان در ۱۱۲ هزار نوبت، آیفکس ۱۳ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰۵۰ واحد قرار گرفت.

در روز چهارشنبه نیز در بازار سرمایه تعداد ۳ میلیارد و ۲۶۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ ارزش ۸۸۶ میلیارد تومان در ۲۹۰ هزار نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۲۰۵ واحدی در ارتفاع ۱۶۹ هزار و ۱۱۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در این روز به نام نماد‌های معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل نماد‌های معاملاتی پتروشیمی پارس، آلومینیوم ایران و پتروشیمی خارک با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۴۸ واحد، کل (هموزن) ۱۸۲ واحد، قیمت (هموزن) ۱۲۷ واحد، آزاد شناور ۱۸۳۹ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۰۷۳ و ۱۵۲۷ واحد رشد را به‌ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۹۲۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۷۴۴ میلیارد تومان در ۱۲۸ هزار نوبت، آیفکس ۵ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰۹۵ واحد قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان