تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرعامل سابق بانک صادرات در گفتگو با رویداد۲۴

نپذیرفتن Fatf بزرگترین تخریب و خودزنی برای اقتصاد ایران است/ افراد غیر متخصص اظهار نظر نکنند

سید بهاء الدین حسینی مدیرعامل سابق بانک صادرات می‌گوید: ترسی که بین مردم از موضوع Fatf به وجود آمده بیهوده است، زیرا در نهایت باید تصویب شود تا معاملات سالم باشد و هر نوع معامله‌ای به صورت شفاف مورد ارزیابی قرار گیرد.

شاید وقتی دیگر Fatf

رویداد۲۴ ندا جعفری: عده‌ای می‌گویند تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است و آنرا نوعی خودزنی می‌دانند و می‌گویند این موضوع به جای اینکه به سود ایران باشد به ضرر ایران است و هیچ تعهدی مبنی بر تسهیل روابط بانکی با ایران وجود ندارد. عده‌ای دیگر در مقابل معتقدند هر روزی که از عدم پیوستن ایران به این کنوانسیون بگذرد، اقتصاد ایران خسارات جبران ناپذیری باید تحمل کند.

تصویب پیوستن به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص بررسی شده اما اعلام نتیجه آن به سال جدید موکول شده است. این کنوانسیون تا هفته‌های گذشته تاثیر بسیار زیادی بر بازارهای مالی کشور داشت اما آنچنان که رئیس کل بانک مرکزی گفته از روزهای گذشته این حساسیت بسیار کم شده است.

همتی گفته چند نفر از برادران بزرگوار تلاش کرده بودند با استفاده از توئیتر و سایر رسانه‌ها، موضوعی به نام FATF را مطرح کرده و با اصرار به مردم یادآوری کنند که فراموش نکنید: FATF مورد مخالفت اکثریت اعضای مجمع هست و چنین وچنان؟! الحمد الله بازار ارز حساسیت خود را نسبت به این نوع اظهارات تا حدود زیادی از دست داده است.

سید بهاء الدین حسینی مدیرعامل سابق بانک صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار رویداد۲۴ درباره پیوستن یا نپیوستن به ایران به مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی می‌گوید: Fatf هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده است و متاسفانه یکسری افراد غیر متخصص در این حوزه ورود و اظهار نظر کردند.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: ترسی که بین مردم از این موضوع به وجود آمده بیهوده است، زیرا در نهایت باید تصویب شود تا معاملات سالم باشد اینکه هر نوع معامله‌ای به صورت شفاف مورد ارزیابی قرار گیرد و ردیابی و کنترل شود در همه جای دنیا مرسوم است تا بتوانند موارد مربوبط به پولشویی را کنترل و شناسایی کرده و میزان جرایم کم شود.

او می‌گوید: در صورت نپذیرفتن این موضوع بزرگترین تخریب و خودزنی را برای اقتصاد ایران می‌کنیم، در حال حاضر در بین کشور‌های دنیا فقط یک سری در لیست سیاه قرار دارند، ایران و کره شمالی دو کشوری بودند که درسیستم مقابله قرار داشتند که خوشبختانه ایران تقریبا از سال ۹۱ و ۹۲ از لیست مقابله خارج شده است و امید است این لایحه مورد پذیرش شورای نگهبان قرار گیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
كوروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
0
0
اقتصاد ايران نابود شده اين حرف ها هم بازيه
نظرات شما
پیشخوان