تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸

عربستان تلفن مدیر مسئول واشنگتن پست را هک کرد/ حق السکوت برای قتل جمال خاشقجی

مشاور امنیتی مدیر واشنگتن پست و آمازون از هک شدن تلفن همراه او در جریان انتشار اخبار مربوط به قتل جمال خاشقجی خبر داده و گفته افشاگری‌ها بعد از طلاق مدیرعامل آمازون زیر سر عربستانی‌ها بوده است.
عربستان تلفن همراه مدیرمسئول واشنگتن پست را هک کرده بود/ قاتلان خاشقجی در پی انتقام از رسانه‌ها
رویداد۲۴ مشاور امنیتی جف بزوس دولت عربستان را به دسترسی غیر قانونی به تلفن همراه مدیرعامل فروشگاه آنلاین آمازون متهم کرده است. بر اساس گفته‌های کوین دیبکر، عربستان سعودی تلفن همراه جف بزوس، رئیس فروشگاه آنلاین آمازون را هک کرده و به اطلاعاتش دست یافته است.

مجله دیلی بیست آمریکا روز گذشته در گزارشی نوشت گوین دیبکر، مشاور امنیتی جف بزوس بوده تا درباره هک شدن تلفن همراهش توسط عربستانی‌ها تحقیق کند و بفمهد چگونه پیام خصوصی‌اش به دست روزنامه نشنال اینکوایرر افتاده است.

دیبکر هک شدن تلفن بزوس را با پوشش خبری روزنامه واشنگتن پست از قتل جمال خاشقجی، روزنامهنگار منتقد سعودی مرتبط می‌داند و گفته سعودی‌ها می‌خواستند به بزوس ضربه بزنند چرا که او صاحب واشنگتن پست نیز هست. جمال خاشقجی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که به دستور دولت عربستان در کنسولگری این کشور در ترکیه به قتل رسید.

آقای دیبکر گفته است که یافته‌هایش را به مقام‌های آمریکایی تحویل داده و به عقیده او سعودی‌ها در هک شدن تلفن همراه بزوس نقش داشته‌اند. او به وبسایت دیلی بیست گفته محققان ما و چندین کارشناس به این نتیجه رسیده‌اند که سعودی‌ها به تلفن بزوس دسترسی داشتند و اطلاعات خصوصی او را جمع می‌کردند. همه این وقایع زمانی آغاز شد که بزوس از همسرش در ماه ژانویه طلاق گرفت. روز بعد از طلاق مدیرعامل آمازون و واشنگتن پست از همسرش، وبسایت نشنال اینکوایر با انتشار عکس و پیام‌های خصوصی مدعی شد که رئیس آمازون رابطه پنهانی با لورن سانچز مجری سابق تلویزیون دارد.

در ماه فوریه بزوس شرکت مادر وبسایت نشنال اینکوایرر را به گرفتن حق‌السکوت متهم کرد. این میلیاردر آمریکایی گفته بود که شرکت "آمریکن مدیا" (ای ام آی) او را تهدید کرده که اگر تحقیقاتش علیه نشنال اینکوایرر را متوقف نکند، عکس‌هایی از حریم خصوصی وی و معشوقه‌اش منتشر میکند.

جف بزوس و همسرش مک کنزی بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک طلاق گرفتند. این زوج جدایی‌شان را در بیانیه‌ای مشترک در توییتر اعلام کردند. مک کنزی، ۴۸ ساله، رمان‌نویس است. او و بزوس چهار فرزند دارند.

بزوس با انتشار متن ایمیل‌های رد و بدل شده بین دو طرف گفته است که‌ ای ام آی درخواست کرده که او این "اظهارات کذب" را بیان کند که پوشش خبری نشنال اینکوایرر از وی و معشوقه اش انگیزه سیاسی نداشته است.

دی بکر می‌گوید که کمپانی آمریکن مدیا از او خواسته که بگوید که گزارش نشنال اینکوایرر بر اساس «هیچگونه دستبرد الکترونیکی یا هک کردن» تنظیم نشده است.

د‎بکر می‌گوید عربستان سعودی به دلیل نوشته‌های جمال خاشقجی در روزنامه واشنگتن پست این روزنامه را هدف قرار داده است. او گفته بعضی از آمریکایی شگفت‎زده خواهند شد اگر دریابند که دولت سعودی تلاش زیادی داشته که از ماه اکتبر به جف بزوس آسیب برساند؛ از زمانی که واشنگتن پست پوشش جسورانه خود را از قتل جمال خاشقجی آغاز کرد. واضح است که محمد بن سلمان، ولعیهد عربستان واشنگتن پست را دشمن اصلی می‌داند.

مقام‌های آمریکایی میگوید قتل خاشقجی نیاز به تایید شاهزاده محمد داشته است. اما عربستان هرگونه نقش او را در این قتل تکذیب کرده است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان