تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
وزیر کشور در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

۵ استان تحت مدیریت استاندار خوزستان به سیل زدگان کمک می‌کنند/ بین بد و بدتر تصمیم می‌گیریم

عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به سیل خوزستان از تعیین استان‌های معین برای کمک به استان خوزستان خبر داده است. به گفته وزیر کشور استان معین تحت مدیریت استاندار خوزستان به سیل زدگان این استان کمک می‌کنند.

رویداد۲۴ استان خوزستان پس از استان گلستان و مازندران، سومین استان بحران زده به خاطر سیل بود؛ سیل بر اثر شکسته شدن سیل‌بند‌های روستا‌های اروندکنار تشدید شد. آنچنان که گفته شده هنوز بیشترین نگرانی برای استان خوزستان است، چون سد‌های این استان پر شده و برخی از آن‌ها سرریز شده است و احتمال آب‌گرفتگی در دشت خوزستان وجود دارد. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز برای بررسی شرایط به خوزستان سفر کرد تا در جریان اوضاع قرار بگیرد. او در تشریح نحوه مدیریت استان خوزستان و اقداماتی که باید در روزهای آینده انجام شود، با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده و خبر داده که در جریان سفرش چندین جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان برگزار شده است.
 
وزیرکشور گفته باید برای حداقل خسارت بالاترین پیش بینی و برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد. حدود ۴۰۰ هزار نفر در خوزستان در معرض خطر سیل قرار گرفته‌اند به همین دلیل قرار شد استان‌های معین جهت کمک به استان خوزستان تعیین شوند. استان‌های معین باید تحت مدیریت و فرماندهی استاندار خوزستان به جریان امدادرسانی به سیل زدگان خوزستان کمک کنند. 
 
وی افزود: با تدابیر و مدیریت مناسب استاندار خوزستان سیلاب‌ها به دشت‌ها، تالاب‌ها و کانال‌های کشاورزی مختلف استان منحرف شده است. مجموعه اقدامات انجام شده، با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب استاندار و انحراف جریان سیل به تالاب‌ها و دشت‌ها از ورود سیلاب به شهرهای مهم استان مانند سوسنگرد، حمیدیه، هویزه و بستان جلوگیری شده است.
 
وزیر کشور گفت : تاکنون ۹۶ روستا تخلیه شده است. ما بین بد و بدتر باید تصمیم بگیریم. تمامی تلاش‌ها و برنامه ریزی برای آسایش مردم است. کشاورزانی که فداکاری کردند تا آب به زمین های کشاورزی آنان منحرف شود و به شهرها وارد نشود اطمینان داشته باشند که دولت به هر طریقی خسارت آنان را جبران می کنند.  
 
رحمانی فضلی بیان داشت: در شرایط کنونی باید با همدلی و برادری مشکلات مردم را به حداقل برسانیم و از شایعه پراکنی‌های بی اساس که می‌تواند آسیب‌های روحی جدی به مردم وارد کند پرهیز شود چراکه خوزستان برای همه مردم کشور عزیز است و به ۵ استاندار استان‌های کشور ابلاغ خواهم کرد که به کمک خوزستان بیایند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
پیشخوان