تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
کیانوش راد در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حرف‌های مردمی که به ناامیدی رسیده‌اند را باید جدی گرفت/ سیاست‌های کلی نظام باید اصلاح شود

محمد کیانوش راد با اشاره به افزایش انتقادها از دولت و سایر دستگاه‌ها و ایجاد فضای ناامیدی در جامعه می ‌گوید: اصلاح سیاست‌های کلی نظام در جنبه خارجی و داخلی اصلی‌ترین ضرورتی است که باید انجام شود.

کیانوش

رویداد۲۴ شرایط کشور در حالت طبیعی نیست و گرانی‌ها به نقطه اوج خود رسیده است؛ در کنار تمام مشکلات و سوءمدیریت‌ها و تحریم‌ها و کمبودهای مالی، بحران‌های طبیعی همچون سیل و زلزل، کشور را به شرایط سخت‌تر برده است؛ آنگونه که گفته شده «منابعی برای جبران این خسارات وجود ندارد.» گویا در شرایط فعلی این گزاره چه درست باشد چه غلط، تفاوتی نمی‌کند، چه آنکه فضای کنونی کشور، فضای بی اعتمادی و ناامیدی است. سوال مهم این است که این شرایط کشور را به چه سمتی خواهد برد و چه باید کرد؟

محمدکیانوش راد فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با رویداد۲۴ می‌گوید: ناامیدی پدیده‌ای است که بخشی از آن از تحقیرشدگی است که در میان مردم ایران در سیاست، سبک زندگی، فرهنگ و اجتماع از سوی برخی از جریان‌ها مکررا رخ داده است و مردم مورد توهین و تحقیر و سرکوب قرار گرفته‌اند.

او می‌گوید: این سخن برخی از مردم و البته هنرمندان که می‌گویند مردم ۴۰ سال است روی شادی را ندیده‌اند را باید جدی گرفت چراکه هنر و هنرمندان آینه تمام‌نمای تمام دوران هستند، به این دلیل باید سخن هنرمندانی را که به یاس و ناامیدی رسیده‌اند را جدی‌تر مورد بررسی قرار داد.

کیانوش راد ادامه داد: مشکل تنها روحانی نیست. اگر دولت آقای روحانی هم دارای ضعف و کاستی‌ها است، آن را تنها در مجموعه کلان کشور باید ارزیابی کرد. اصلاح سیاست‌های کلی نظام در جنبه خارجی و داخلی اصلی‌ترین ضرورتی است که باید انجام شود و در جنبه داخلی بازگشت همگان به اجرای بدون تنازل قانون اساسی فعللی و تمرکز بر حاکمیت مردم، به گونه‌ای که مردم احساس کنند در مدیریت و اداره کشور سهیم هستند و اگر مردم خودشان را مالک کشور بدانند می‌توان نسبت به سال جدید امیدوار بود. در غیراینصورت شاهد تداوم همین ناامیدی‌ها که شامل ناامیدی از نظام را هم به همراه دارد می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت می‌گوید: بیش از هرکسی، مخاطب چنین سخنی جناح اصولگرا خصوصا جناج افراطی اصولگرا و همچنین نهاد‌هایی مانند شورای نگهبان یا نیرو‌های نظامی که از ورود به سیاست منع شده‌اند، است.

کیانوش راد با بیان اینکه در نظام‌های امروزین تنها به یک متغییر و عامل سیاسی نمی‌توان برای تغییر شرایط اشاره کرد، تصریح کرد: به همان میزان که از اصلاح‌طلبان انتظار می‌رود تا روش‌های کسب اعتماد را در رویه و منش خود بیاورند، به حاکمیت، شورای نگهبان، قوه قضاییه و نیرو‌های نظامی از جمله سپاه نیز باید انتظار اصلاح رویکرد را برای بهبود شرایط کشور داشت. اما فارغ از همه این مسائل، جهت‌گیری اصلاح‌طلبان علاوه بر طبقه متوسط اجتماعی، باید سمت و سوی حمایت از فقرا و آسیب دیدگان اجتماعی نیز باشد و با اصلاح گفتمان اصلاحات و اصلاح در رفتار اصلاح طلبان، در جهت کسب بیشتر اعتماد مردم مبادرت ورزند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
0
تحلیل واقع بینانه ای است. آنچه باعث بروز بسیاری از مشکلات شده تندرویهاست که از دو جنبه به ضرر کشور است، از یک طرف باعث بروز تنش و تحریک و اقدامات خصمانه و مشکل آفرین و انزوا در عرصه ی بین امللی است و از یک طرف نرسیدن به حل مشکلات داخلی و ارتقای هرچه بیشتر و بهتر امور و امکانات و پیشرفت داخلی است. باید با دید منطقی و علمی و متعادل به امور راهبردی پرداخت و بسیاری بحرانها پیشگیری کرد تا به بهترین جایگاه ممکن برسیم. آنگاه بهتر به امورات خواهیم رسید.
نظرات شما
پیشخوان