تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

پوست‌کلفت‌ترین مجری تلویزیون!

«یه روز خیلی دور یه مدیر پخش (مسئول ممیزی) در جواب سوال و گیجی مطلق من که در حین ساخت و پخش یک برنامه بودم گفت: قوانین سانسور و ممیزی در تلویزیون "سیاله" هر چیزی ممکنه امروز اجازه داشته باشه و فردا نه و برعکس؛ و این قصه همیشه بوده و هست. پوست کلفت می‌خواهد و مرد کهن.»
پوست‌کلفت‌ترین مجری تلویزیون!
رویداد۲۴ این‌ها حرف‌های رامبد جوان است. تهیه کننده و مجری خندوانه، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های سیما. او که بیشتر از ۲۶ سال است در صداوسیما کار می‌کند این را هم اضافه می‌کند: «هنوز نفهمیدم چه چیز‌های قابل پخش در تلویزیون هستن و چه چیز‌هایی نیستن. شک ندارم بقیه همکارانم هم نمی‌دونن و شک ندارم مسئولین محترم پخش هم نمی‌دونن و شک ندارم مدیران شبکه‌ها هم نمی‌دونن و قطعا شک ندارم رییس محترم سازمان هم نمی‌دونن.»

سانسور و ممیزی البته که در تلویزیون چیز جدیدی نیست و همواره بوده و هست و خواهد بود. همه از سانسور‌های سلیقه‌ای خبر دارند. حرف رامبد جوان هم حرفی تکراری است، اما حاوی دو نکته مهم است که قبلا کمتر گفته شده، لااقل از طرف کسی که ربع قرن در تلویزیون برنامه سازی کرده.

رامبد جوان می‌گوید قوانین سانسور در تلویزیون سیال است، هر چیزی ممکن است امروز اجازه پخش داشته باشد، اما فردا نه! این حرف ساده و کوتاه، کوهی از معنی است. یعنی تلویزیون ضمن سلیقه‌ای بودن، قانون خاصی هم ندارد و یک جورایی درباره ممیزی هر کی به هر کی است که اگر نبود قوانین ممیزی اش یک شبه تغییر نمی‌کرد و هر کسی و هر مدیر پخشی هرجایی دلش می‌خواست حذف و حتی اضافه نمی‌کرد.

نکته دوم و مهم‌تر حرف رامبد که در محاق مانده همان جایی است که می‌گوید حتی رییس سازمان صداوسیما هم نمی‌داند چه چیز‌هایی قابل پخش هست و چه چیز‌هایی قابل پخش نیست. این را باید کجای دلمان بگذاریم؟ نمی‌دانم.

توجه کنید! این حرف را یک فرد عادی نمی‌زند. گوینده این حرف رامبد جوان است که به قول خودش ۲۶ سال -البته در گیجی- مشغول کار است.

خارج از دو نکته بیان شده در حرف‌های رامبد جوان و بر اساس گفته‌های خودش می‌توانیم او را به عنوان پوست کلفت‌ترین مجری و تهیه کننده هم بدانیم که تاکنون توانسته نزدیک به ۸۰۰ برنامه خندوانه را بسازد و در برابر مسوولین محترم پخش دوام آورد؛ البته با همان گیجی که ذکرش رفت!
نظرات شما
پیشخوان