تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

توضیح زنگنه درباره هورالعظیم و اقدامات وزارت نفت

وزیر نفت گفت: اینکه گفته می شود وزارت نفت برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به تأسیسات نفتی عمداً مانع آبگیری هورالعظیم شده و آب را عملاً به مناطق مسکونی هدایت کرده، یک «دروغ بزرگ» و جنگ روانی علیه ملت ایران است.

توضیح زنگنه درباره هورالعظیم و اقدامات وزارت نفت

رویداد۲۴ بیژن زنگنه که برای بررسی آخرین وضعیت سیل راهی اهواز شده است، در گفت وگویی تلویزیونی با اشاره به شایعاتی که رسانه‌های خارجی و برخی کانال‌ها در فضای مجازی مطرح کرده‌اند، افزود: دشمنان ایران اعلام کرده‌اند که دولت و وزارت نفت عمداً مانع آبگیری هورالعظیم برای جلوگیری از آسیب به تأسیسات نفتی شده و آب را عملا به مناطق مسکونی و خسارت به ملت و مردم این مناطق وارد کرده است.

وزیر نفت ادامه داد: ‌این یک دروغ بزرگ و جنگ روانی علیه ملت ایران است و برخی مواقع این مباحث توسط خود دوستانمان نیز بازنشر می‌شود؛ هرگز نمی‌پذیریم که خسارتی به مردم به قیمت تولید چند هزار بشکه نفت بیشتر وارد شود و این موضوع با یک تحقیق قابل اثبات است.

وی گفت: اکنون همه چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون در آب محاصره شده‌اند و به جز یک محدوده چند صد متری حفاظت شده اطراف چاه‌ها، در آب هستند.

زنگنه با اشاره به اینکه نظر ما این است تا جریان زندگی و اکوسیستم طبیعی در هور وجود داشته باشد،‌ تأکید کرد:‌ هرگز در مورد هدایت سیلاب دخالتی نداشتیم و نداریم و هر چه ستاد استان تصمیم بگیرد اجرا خواهد شد.

 بسیج امکانات نفتی برای جبران خسارت های سیل
وزیر نفت با اشاره به اینکه همه امکانات نفتی در خدمت مناطق سیل‌گیر و مردمی که در سیل گرفتار شده‌اند بوده و خواهد بود،‌ گفت:‌ این مردم در خوشی در کنار ما بودند و اکنون وزارت نفت و دولت با تمام توانایی از مردم حمایت می‌کند و خسارات جبران شود.

وی به برگزاری جلسه‌ای با مدیران نفتی بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: به همه شرکت‌های نفتی دستور داده ایم تا کمک‌های لازم را تحت مدیریت ستاد بحران استان خوزستان برای کاهش درد و رنج مردم خوزستان که گرفتار سیل شده‌اند انجام دهند و همه امکانات نفت در سطح کشور را بسیج کنند.

زنگنه افزود: از دیروز نیز نماینده ویژه‌ای به استان خوزستان فرستادم تا برای بسیج بیشتر امکانات در اینجا مستقر شود. ما خوزستان را جان خودمان و قلب تپنده صنعت نفت می‌دانیم و در شرایطی که این عضو تعیین کننده ایران عزیز به رنج افتاده، همه ایران و صنعت نفت در خدمت مردم خوزستان هستند و با تمام وجود در این زمینه کار می‌کنند.

به گفته وزیر نفت،‌ اکنون پالایشگاه‌ها وضعیت خوبی دارند و در جلسه شب گذشته با مدیران مختلف استان و شاخه‌های مختلف تولید و توسعه نفت، وضعیت صنعت نفت بررسی شد.

وی تأکید کرد: تولید نفت در خوزستان جریان دارد و تنها در مناطقی که خطر زیست‌محیطی متوجه مناطق سیل‌زده بود، ‌تصمیم به بستن چاه‌ها و تخلیه خطوط لوله کردیم تا مشکلی ایجاد نشود.
زنگنه با بیان اینکه جریان انتقال نفت از مناطق نفتخیز به پالایشگاه‌ها عادی است،‌ گفت:‌ جریان گاز نیز در این مناطق وجود دارد و تنها در 50 روستایی که تخلیه شده‌اند، گاز را قطع کردیم تا خطری روستاها و زندگی مردم را تهدید نکند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
0
0
آقا دلار نفتی بد چیزیه. سخت میشه دل کند.
نظرات شما
پیشخوان