تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

پشت پرده پنالتی دربی از زبان منشا: رحمتی گفت نزن!

این اتفاق در ژانویه رخ داد. برای من شوک بود. قبل از اینکه پنجره باز شود مدیر عامل باشگاه به من گفته بود شما نمی‌توانید تیم را ترک کنید. من در ایتالیا به همراه خانواده بودم که این خبر به من داده شد. نمی‌دانستم چه اتفاقی رخ داده است. انتظار نداشتم این اتفاق رخ دهد. به خصوص که اصلا صحبتی با من نشد.
پشت پرده پنالتی دربی از زبان منشا: رحمتی گفت نزن!
رویداد۲۴ منشا شب گذشته میهمان فوتبال برتر بود و به سوالات محمدحسین میثاقی پاسخ داد. سوالاتی که بیشتر در مورد جدایی اش از پرسپولیس و هم چنین پنالتی دربی بود.

پاسخ منشا به سوالات هوشمندانه و سیاستمدارانه بود و همان طور که محمد حسین میثاقی هم گفت: مهاجم استقلال از این مصاحبه با توجه به حرف‌های حرفه‌ای که زد به سلامت عبور کرد. این مصاحبه را می‌خوانیم:

چه شد که از پرسپولیس رفتی استقلال؟

خب خیلی سخت بود. ترانسفر از پرسپولیس به استقلال و بالعکس خیلی سخت است. به خصوص که من یک بازیکن خارجی محسوب می‌شوم. بعد به این نتیجه رسیدم مشکلی وجود ندارد ومن می‌توانم در ادامه استقلال را انتخاب کنم.

برخورد هواداران با تو بعد از این تصمیم چگونه بود؟

خب هوداران دوست داشتند من در تیم بمانم، اما فوتبال است و باید همه قوانین آن را قبول کرد. برخورد‌هایی با هواداران داشتم و صحبت‌های زیادی در این زمینه داشتیم. این تصمیم ساده و راحت نبود. اما همان طور که اشاره کردم فوتبال قوانین خاص خود را دارد.

کمتر کسی تصور می‌کرد این ترانسفر رخ دهد؟

این اتفاق در ژانویه رخ داد. برای من شوک بود. قبل از اینکه پنجره باز شود مدیر عامل باشگاه به من گفته بود شما نمی‌توانید تیم را ترک کنید. من در ایتالیا به همراه خانواده بودم که این خبر به من داده شد. نمی‌دانستم چه اتفاقی رخ داده است. انتظار نداشتم این اتفاق رخ دهد. به خصوص که اصلا صحبتی با من نشد. صحبت‌ها با مدیر برنامه هایم انجام شد. چهار پنج تیم من را می‌خواستند. با این حال استقلال بهترین انتخاب برای من بود. من اولین بازیکنی نبودم که از پرسپولیس جدا شدم و راه استقلال را در پیش گرفتم و آخرین بازیکن هم نخواهم بود.

بعد از جدایی در مورد برخورد هواداران هم باید بگویم ۷۰ تا ۸۰ درصد آن‌ها برای من آرزوی موفقیت کردند.

ظاهرا تصمیم باشگاه پرسپولیس ناراحتی تو را به همراه داشت؟

به این خاطر بود که با من صحبتی نکردند. همه صحبت‌ها وتصمیمات در گفتگو با مدیر برنامه هایم بود. من از ترکیه پیشنهاد خوب داشتم، اما باشگاه گفت: نمی‌توانم اردوی تیم را ترک کنم و این بار هم انتظار داشتم باشگاه با من صحبت کند. این خبر را که شنیدم خیلی برایم شوک برانگیز بود. این شیوه درستی نبود و باشگاه باید به من احترام می‌گذاشت. من چیز‌های زیادی در پرسپولیس به دست آوردم و دوست دارم به این روند دراستقلال ادامه دهم.

بعد از دربی به نظر می‌رسید شرایط کار خیلی برای شما سخت شد؟

بله درست می‌گویید. ما به خاطر باخت در دربی سرخورده بودیم. شفر به صورت فردی با بازیکنان صحبت کرد و روحیه بچه‌ها را بالا برد. به خصوص که ما بعد از دربی با سایپا هم مساوی کردیم. پژمان هم با بچه‌ها صحبت کرد. این اتفاقات منجر شد که تیم به روز‌های خوب برگردد. ما از ابتدا هم تیم خوبی بودیم، اما خب باخت در دربی سخت است و بعد از این اتفاق بازگشت به روز‌های خوب دشوار است که به خوبی از عهده این دشواری برآمدیم.

پرتاب گوجه در بازی با سپاهان و توقف بازی به مدت ۷ دقیقه ...

ما هم ترسیده بودیم. ما تصور می‌کردیم نارنجک است. داورهم ترسیده بود. ما سعی کردیم دقایقی در زمین بمانیم. بعد یکی از توپچی‌ها آمد و گوجه را برداشت. خب این اتفاقات با توجه به اینکه بازی به سختی می‌گذشت طبیعی بود. گاهی تماشاگر عصبانی می‌شود و دست به این کار‌ها می‌زند. من بازی با سپاهان را دوست دارم. از همان ابتدای بازی اعتقاد داشتم برنده می‌شویم. از دقیقه یک جنگیدیم. این برد برای هواداران خوشحال کننده بود. همین طور برای باشگاه. این خوشحالی برای ما هم اتفاق خوبی بود.

تعداد مهاجمان بالا در استقلال کار رابرای تو سخت نمی‌کند؟

ما یک تیم هستیم. این مربی است که تصمیم می‌گیرد کدام بازیکن بازی کند. استقلال مهاجمان خوبی مثل تبریزی دارد. ما باید حرفه‌ای باشیم و تلاش کنیم برای موفقیت تیم. باید سخت کار کنیم.

دربی و صحنه پنالتی!

ماجرای پنالتی تمام شد. تیم است که می‌بازد و تیم است که می‌برد. ماجرای دربی تمام شد و ما به دربی بعدی فکر می‌کنیم.

رفتی که توپ را برداری و پنالتی را بزنی؟

بله همین طور است. بعد متوجه شدم که من نباید ضربه پنالتی بزنم و بازیکن دیگری می‌خواهد این ضربه را بزند.

خب اگر قرار بود بازیکن دیگری ضربه پنالتی را بزند شما چرا توپ را برداشتی؟

این لحظات در فوتبال طبیعی است. بازیکن دیگری می‌خواست پنالتی بزند. در پرسپولیس قرار نبود من پنالتی بزنم، اما زدم. نمی‌دانم کدام بازیکن بود!

می‌گویند اگر ضربه پنالتی می‌زدی علیرضا بیرانوند مسیر توپ تو را تشخیص می‌داد و به همین خاطر اجازه ندادند تو ضربه را بزنی؟

نمی‌دانم. دراین باره چیزی نمی‌دانم؛ و مهدی رحمتی گفت: تو ضربه پنالتی را نزنی؟

بله ایشان گفت که من ضربه پنالتی را نزنم.

درمجموع مهاجمی هستی که کم گل می‌زنی؟

اولین فصل حضور در پیکان شرایط کمی فرق می‌کرد. پرسپولیس که آمدم شرایط کمی متفاوت شد. تیم دو تا مهاجم خوب داشت. تیم بزرگ فقط به این نیاز ندارد که تو گل بزنی. من سرافکنده نیستم. هدف من این است به تیم کمک کنم.

چه تیمی قهرمان می‌شود؟

الان نمی‌شود به این سوال پاسخ صریح داد. امیدوارم که ما قهرمان شویم. تراکتورسازی و پرسپولیس هم شانس قهرمانی دارند. ۵ هفته دیگر به پایان بازی‌ها باقی مانده است. من و دیگر خارجی‌های استقلال به دنبال این هستیم یک خاطره خوب از خود در استقلال به جا بگذاریم، چون ممکن است فردا دیگر دراین تیم نباشیم.

حرف آخر را به طرفداران استقلال بزن...

از طرفداران استقلال به خاطر اعتمادی که به من کرده اند تشکر می‌کنم. اکنون این اعتماد بیشتر شده است.
منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان