تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

فرانسه نسبت به حقوق هسته‌ای ایران اعلام موضع کند/ خشم عراقچی از توییت سفیر فرانسه در آمریکا

معاون وزیر خارجه ایران نسبت به توییت اخیر ژرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا ابراز نارضایتی کرده و از دولت فرانسه خواست تا نسبت به اظهارات او درباره حقوق هسته ای ایران اعلام موضع کند.
فرانسه نسبت به حقوق هسته‌ای ایران اعلام موضع کند/ خشم عراقچی از توییت سفیر فرانسه در آمریکا
 
رویداد۲۴ ژرارد آرو سفیر فرانسه در آمریکا در توییتر خود نوشت: روسیه اورانیوم غنی شده لازم برای نیروگاه برق بوشهر را تامین میکند در نتیجه با هیچ دلیل منطقی‌ای ایران نیاز به غنی سازی اروانیوم بعد از برجام ندارد.
فرانسه نسبت به حقوق هسته‌ای ایران اعلام موضع کند/ خشم عراقچی از توییت سفیر فرانسه در آمریکاتوییت این مقام فرانسوی واکنش تند عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران را در پی داشت.

عراقچی در توییتر خود ضمن خطاب قرار دادن آرو نوشت: در توییتر خود نوشت که اگر توییت‌های اخیر ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن، موضع دولت این کشور باشد، "ما با نقض جدی هدف و مقصود برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ (شورای امنیت) روبرو هستیم. پاریس باید بلافاصله شفاف‌سازی کند وگرنه ما واکنش متناسب نشان می‌دهیم. "
فرانسه نسبت به حقوق هسته‌ای ایران اعلام موضع کند/ خشم عراقچی از توییت سفیر فرانسه در آمریکا

آرو در چند توییت اخیر خود نوشته است که ایران پس از دوره ده ساله توافق هسته‌ای همچنان با محدودیت‌هایی برای غنی‌سازی اورانیوم روبرو خواهد بود.

به نوشته او "نادرست است اگر بگوییم بعد از انقضای برجام ایران اجازه غنی‌سازی اورانیوم خواهد داشت. بر اساس ان‌پی‌تی (پیمان منع گسترش جنگ‌افزار‌های هسته‌ای) و پروتکل الحاقی، این کشور باید تحت نظارت شدید ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ایش غیر نظامی است. "

هفته گذشته همزمان با رونمایی از دستاورد‌های هسته‌ای ایران در روز انرژی هسته‌ای، زارعان مشاور رییس سازمان انرژی اتمی از همکاری ایران با کشور‌های اروپایی در حوزه ایمنی هسته‌ای خبر داد و گفت: ایران در حال مذاکره با دیگر کشور‌ها برای ساخت نیروگاه‌های جدید هسته ایست.

از این گذشته علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی از آغاز نصب سانتریفیوژ‌های IR۶ خبر داد و در همان حال بر پایبندی ایران بر توافق هسته‌ای تأکید کرد.

او همچنین اعلام کرد پروژه بازطراحی راکتور آب سنگین خنداب اراک نیز در حال پیگیری است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان