تاریخ انتشار: ۲۱:۵۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

فوبیای عجیب شفر؛ به من دست نزن!

کسانی که وینفرد شفر را از نزدیک دیده‌اند حتما این موضوع را تایید می‌کنند که او هرگز دوست ندارد هنگام عکس گرفتن تماس بدنی با هوداران داشته باشد.

فوبیای عجیب شفر؛ به من دست نزن!

رویداد۲۴ هرگاه در پایان تمرینات و یا بازی های استقلال هوداران استقلال برای عکس گرفتن با مربی تیم محبوب خود به او نزدیک می شوند یک نفر از اعضای باشگاه دائما این جمله را تکرار می کند:«لطفا فقط کنارش بایستید و دستتان به او نخورد.»شاید در ابتدا خیلی ها تصور کنند که وسواس تمیزی باعث شده تا شفر نسبت به این موضوع حساس باشد اما جالب است بدانید یکی از عجیب ترین فوبیاهایی که می تواند وجود داشته باشد ترس از لمس شدن است!

لمس هراسی، یک فوبیای نادر و اختلال روان شناختی است که انزجار از داشتن تماس بدنی با دیگران را شامل می شود. فرد مبتلا به این فوبیا از لمس کردن دیگران و لمس شدن توسط آن ها، حتی آشنایان، هم جنس یا غیر هم جنس هم می هراسد. مثل بسیاری دیگر از اختلالات روانی، نام گذاری این اختلال نیز ریشه یونانی دارد در علم روانشناسی از آن با نام هفه فوبیا (Hephephobia) یاد می شود.Hephe به معنای لمس جسمانی و Phobia به معنای ترس افراطی از یک موضوع، موقعیت یا شرایط است.

علت لمس هراسی را به وراثت مرتبط می دانند و در واقع لمس هراسی علت ژنتیکی و ارثی دارد. بعضی افراد به راحتی دچار اضطرب می شوند و خیلی زود می ترسند. هر اتفاق کوچکی که به لمس شدن مرتبط باشد باعث می شود آن ها فورا واکنش نشان دهند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان