تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

زمان فعالیت تبلیغاتی انتخابات مجلس یازدهم مشخص شد

نمایندگان مجلس مهلت فعالیت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس و رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخاباتی را مشخص کردند.
زمان فعالیت تبلیغاتی انتخابات مجلس یازدهم مشخص شد
رویداد۲۴ نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز دوشنبه ماده ۲۸ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس را تصویب کردند.

طبق این مصوبه ماده زیر به عنون ماده ۵۶ مکرر ۲ به قانون الحاق می‌شود

قانون ۵۶ مکرر ۲ – فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی، آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه می‌یابد.

هر گونه فعالیت تبلیغاتی داوطلبان خارج از مهلت مقرر جرم است و مرتکب مجازات درجه شش قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره ۱ - وزارت کشور مکلف است پیش از صدور دستور شروع انتخابات از طریق استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها در کلیه مناطق کشور، هرگونه تبلیغات انتخاباتی پیش از زمان مقرر در این ماده را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کند.

تبصره ۲ پس از صدور دستور شروع انتخابات، هیأت‌های اجرایی و نظارت مکلفند علاوه بر دریافت گزارش‌های ارسالی در خصوص تخلف از احکام این ماده در صورت اطلاع از وقوع چنین تخلفی ضمن رسیدگی به ترتیب آن را به هیأت نظارت مربوطه و هیأت مرکزی نظارت ارجاع کنند.

نیروی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارت مطابق قوانین اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری از وقبوع این تخلف به عمل آورد.

تبصره ۳ در صورتی که تخلف از حکم این ماده منتسب به خود نامزد باشد به موجب رأی قطعی دادگاه به محکومیت از حقوق اجرایی درجه ۵ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان