تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه شیامن چین:

اقدام آمریکا علیه سپاه، هدیه انتخاباتی به نتانیاهو بود

مدیر مرکز تحقیقات خاورمیانه دانشگاه شیامن چین گفت: از آنجا که آمریکا همیشه ایران را بزرگترین دشمن اسراییل می‌داند اقدام واشنگتن علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را باید هدیه انتخاباتی ترامپ برای تل آویو دانست.
اقدام آمریکا علیه سپاه، هدیه انتخاباتی به نتانیاهو بود
رویداد۲۴ پروفسور 'فان هونگدا' خاطر نشان کرد: این اقدام درست همزمان با برگزاری انتخابات در اسراییل انجام شد و ارتباط آن را با این موضوع نمی‌توان نادیده گرفت و در واقع اقدامی از طرف آمریکا برای حمایت نتانیاهو در انتخابات بود.

وی با اشاره به اینکه همه اقدامات آمریکا علیه ایران باهدف حمایت از اسراییل است، گفت: در واقع آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها علیه ایران را شدت بخشد تا قدرت ایران را ضعیف کند و مشکلات این کشور را افزایش دهد و این همان چیزی است که اسراییل می‌خواهد.

این استاد دانشگاه چین تصریح کرد سلسله تصمیمات دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر پایتختی بین المقدس برای اسراییل، تملک اسراییل بر بلندی‌های اشغالی جولان و تروریسم نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحرکاتی از سوی وی برای جلب حمایت کنسرسیوم یهودیان و جذب آرای آن‌ها برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است.

وی تاکید کرد: اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران برای تهران مشکلاتی ایجاد می‌کند، اما نهایتا این تصمیم باعث افزایش تنش‌ها در خاورمیانه می‌شود و صلح و ثبات منطقه را به نابودی می‌کشاند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.

به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تحریم سپاه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان