تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸

رفتارهای عجیب هنرمندان در حوادث؛ خیرخواهی یا شوآف!

وقوع حوادث گاهی اوقات باعث خسارات زیادی می‌شود طوری که جبران آن‌ها خیلی سخت است. در کشور ما هم متاسفانه از این حوادث ناگوار بسیار رخ می‌دهد؛ در زمان وقوع این حوادث رسانه‌ها، مسولان، مردم و اقشار مختلف واکنش‌های متفاوتی دارند. در این مطلب ما به واکنش هنرمندان در سال‌های اخیر نسبت به وقایع ناگوار می‌پردازیم.

رویداد۲۴ عکس‌العمل هنرمندان گاهی خیلی عجیب و با حواشی همراه است، بعضی اوقات هم منطقی و عاقلانه است که ما در ادامه به شرح این دو نوع رفتار خواهیم پرداخت.

از رفتار هنرمندانی که با حاشیه‌های زیادی همراه بو دمی‌توان به محسن افشانی، زیبا بروفه، بهنوش بختیاری و کاروان هنرمندان برای کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه اشاره کرد.
 
حاشیه‌ای که سلطان حاشیه ایجاد کرد!

بعد از زلزله کرمنشاه بعضی از هنرمندان به این مناطق سفر کرده‌اند. یکی از آنها محسن افشانی و همسرش بود. نوع پوشش و رفتار این بازیگر انتقادات زیادی را برانگیخت. کاربری نوشت: یه جوری‌ تیپ‌ زدن‌‌ و ژست‌ گرفتن‌ انگار رفتن‌ ماه‌ عسل‌ این‌ مردم‌‌ داغ‌‌ دیدن‌ متاسفم. فرد دیگری کامنت گذاشت: حداقل به احترام اون خانم که افتاب چشاشو اذیت میکرد عینک افتابیای مارکتونو نمیزدین... کاربری در انتقاد این بازیگر نوشت: کاش حداقل با تیپ لاکچریتون نمی‌رفتین.
 
یک دنیا جنجال برای کاروان هنرمندان 

عده‌ای از هنرمندان در زمان وقوع زلزله کرمانشاه در قالب کاروانی به این مناطق رهسپار شدند. این موضوع باعث انتقاد برخی از افراد شد که معتقد بودند چه لزومی دارد در این بحران عده‌ای که هیچ تخصصی در زمینه امدادرسانی ندارند به این نواحی سفر کنند. 
زهرا اویسی، بازیگر سریال های نظیر خانه ما و خط قرمز، در این باره نوشت: امیدوارم همکارانم از من خورده نگیرن ولی، بردن گروه گروه هنرمند به اون ویرانه چه دردی از اون طفلکیها دوا میکنه، این هزینه ایاب و ذهاب و پذیرایی هنرمندان رو اگر جمع کنیم خودش مبلغ چشم گیری میشه، اما دریغا.....!!!!!
 
شیرینی پخش کردن زیبا بروفه در محل وقوع حادثه «پلاسکو»

زیبا بروفه در زمان وقوع حادثه پلاسکو با حضور در این محل شیرینی پخش کرد. وی در توضیح این رفتار خود نوشت: دیشب داشتم شبکه خبرو نگاه میکردم، یه جور غریبی دلم گرفته بود، با تمام وجودم گفتم خدایا کاش میشد منم میتونستم باندازه یه انسان کمکی بکنم، ظاهرأ صدای بلند و خواستن از ته دل جوابش رسید ،دوستانی از صبح زود با من تماس گرفتن که با کمکهای مردمی قراره از قم تعدادی غذا، سوهان و گل برای عزیزانی که تو این چند شب بی‌وقفه کار کردن ببریم، خواستم اجابت شد، بی‌معطلی رفتم، اصلا فکرشم نمیکردم که یک خسته نباشید یه دست مریضاد میتونه اینقدر موثر باشه، از همون اول میدونستم که حتما جماعتی این کارو ریا و تظاهر فرض میکنن، ولی مگه مهمه کی چی میگه .مهم اینه که خودت بدونی و...»
 
لبخندی که برای بهنوش بختیاری دردسر ساز شد

بهنوش بختیاری چند روز قبل عازم مناطق سیل‌زده شد. انتشار عکسی از این بازیگر که می‌خندید باعث انتقاد برخی‌ها حتی مجری شبکه من و تو شد، بعضی‌ها هم رفتار بهنوش بختیاری را ریاکارانه دانستند. این بازیگر در پاسخ به این هجمه‌ها نوشت:  وقتی تصمیم گرفتم به مناطق سیل زده برم، خیلی از نزدیکانم به من گفتن ممکنه عده ای بگن حضورت از روی ریا و نمایش‌ِ، ولی دلم آروم قرار نمیگرفت بمونم. رفتم تا از نزدیک منطقه و عمق فاجعه را ببینم و با منعکس کردن مشکلات و کاستی ها سعی در حلشان داشته باشم.
برخی هنرمندان هم بدون حاشیه خاصی به آسیب‌زدگان این حوادث کمک کردند.
 
هدیه تهرانی و محمدرضا گلزار، کمک‌رسانی بی‌سر و صدا و بدون نمایش 

شاید تصویر محمدرضا گلزار را در هنگام این حوادث برای کمک‌رسانی ندیده یا کمتر دیده باشید اما این به معنای بی‌توجهی این بازیگر به این مسایل نیست. زمان زلزله کرمانشاه جواد خیابانی اعلام کرد که گلزار 40 میلیون به وی داده است تا برای زلزله‌زدگان کانکس بخرد. 
هدیه تهرانی در چند هفته گذشته بدون سر و صدا و با ظاهری ساده در مناطق سیل‌زده مشغول خدمت رسانی به هموطنان است.
 
سلبریتی‌‌ها پول‌های جمع‌آوری شده را کجا خرج کردند؟

امید محمدزاده برادر نوید محمدزاده درباره محل خرج مبلغ جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به برنا گفت: «مبلغ 300 میلیون تومان به حساب علی دایی انتقال یافت و حدود 80 الی 90 نیسان موادغذایی، پوشاک، چادر، دارو و ... در میان مردم توزیع شد.»
نیکی کریمی مبلغ جمع‌آوری شده برای زلزله‌زدگان کرمانشاه را به راه‌اندازی یک مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز سیار ویژه کودکان در شهر زلزله‌زده‌ سرپل‌ذهاب اختصاص داد.
الهام پاوه‌نژاد هم اعلام کرد که برای زلزله‌زدگان شماره حساب اعلام نکرده و کمک‌های غیرنقدی را از طریق خیریه‌اش به این مناطق ارسال کرده است.
 
چرا هنرمندان برای سیل‌زدگان شماره حساب اعلام نکردند؟
هنرمندان بر خلاف زلزله کرمانشاه، برای حادثه سیل در چند هفته گذشته شماره حساب اعلام نکردند و اکثرا نوشتند کمک‌های خود را از طریق هلال احمر ارسال کنید. همایون اسعدیان درباره علت این موضوع گفت: تجربه زلزله آذربایجان به‌ ما آموخت که نهادهایی مانند خانه سینما نباید خودشان پول جمع کنند و به‌طور مستقیم درگیر مسائل مالی و کمک‌های غیرنقدی شوند؛ که قطعا نتایج خوبی به ‌دست نخواهد آمد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان