تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: منابع ترمیم مناطق سیل زده از بودجه و در نهایت صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت ندارد.

چاپ اسکناس برای ترمیم مناطق سیل زده صحت ندارد

رویداد۲۴ محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به برخی اظهارات اخیر مبنی بر چاپ پول برای کمک به سیل زدگان و ترمیم مناطق آسیب دیده، افزود: نه بانک مرکزی موافق چنین اقدامی است و نه مجلس، زیرا چاپ پول مشکلات اقتصادی کشور را چند برابر می‌کند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، دولت و بانک مرکزی بدون اذن از مجلس مجاز به چاپ پول نیستند، افزود: از نظر قانونی و همچنین از نظر منطقی چنین اقدامی قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه، چاپ اسکناس در شرایط اقتصادی فعلی بر اساس هیچ قاعده و قانونی درست نیست، تصریح کرد: با توجه به حجم نقدینگی موجود در اقتصاد که به شدت مشکل زا شده نباید دوباره بر این حجم اضافه کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طبق مذاکرات انجام شده بانک مرکزی نیز اساسا با این اقدام مخالف است، گفت: این کار نه مجوز قانونی و نه منطق اقتصادی داشته و از این رو اظهار نظر در این باره منتفی بوده و به ایجاد شائبه و شبهه در نظام اقتصادی کشور خواهد کرد.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه، منابع صندوق توسعه ملی یکی از طرفین‌هایی است که در زمان بروز بحران قابل استفاده با اذن رهبری است، افزود: پس از نامه رئیس جمهور در این باره نیز رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت‌های بودجه تاکید داشته و پس از آن به صندوق توسعه ملی اشاره داشته اند.

وی با بیان اینکه اکنون ترمیم مناطق سیل زده به اعداد و ارقام بودجه‌ای محول شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در بودجه ظرفیت ۵ درصدی برای جبران حوادث این چنین اختصاص داده شده دولت می‌تواند ابتدا منابع را از این طریق جبران کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی چاپ اسکناس بدترین گزینه است که خوشبختانه دولت نیز آن را قبول ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پورابراهیمی ، اسکناس
نظرات شما
پیشخوان