تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
ضمانت‌نامه‌ای برای اطمینان از سطح کیفی ملک؛

طرح حناچی برای خریداران مسکن

شهردار تهران از اقدام برای ارائه مشخصات فنی املاک به متقاضیان خرید مسکن در آینده نزدیک خبر داد.

طرح حناچی برای خریداران مسکن

رویداد۲۴ پیروز حناچی، شهردار تهران با تاکید بر آنکه متقاضیان حق دارند مشخصات فنی املاک را موقع خرید بدانند، عنوان کرد: شهروندان حق دارند موقع خرید هر ملکی از مشخصات فنی آن مطلع باشند؛ به همین علت مشخصات فنی ساختمان‌ها از جمله نوع اسکلت و میزان رعایت مقررات ملی در آن‌ها تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون واسطه‌های خرید و فروش املاک اطلاعات دقیقی از مشخصات فنی ساختمان‌ها ندارند، گفت: این در حالی است که شهروندان حق دارند بدانند چیزی که به‌عنوان ملک می‌خرند از چه کیفیت فنی برخوردار است.

به گفته وی، جهت‌گیری عمومی شهرداری تهران حرکت به سمت انجام این اقدام بوده و این مساله کار مشترک بین وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی است.

خرید مسکن بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری سبد خانوار‌های ایرانی است. با این حال تاکنون امکان رویت و اطلاع خریداران ملک از مشخصات فنی و کیفی ملک وجود نداشته است.

این در حالی است که شهروندان برای خرید خودرو و... امکان اطلاع دقیق از مشخصات فنی کالای خریداری شده را دارند.

شهرداری تهران در یک همکاری سه جانبه با سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی می‌تواند در مسیر انتشار اطلاعات فنی املاک در هنگام خرید را فراهم سازد. ارائه مشخصات فنی املاک می‌تواند به‌عنوان یک ضمانت‌نامه برای اطمینان از سطح کیفی ملک تلقی شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان